News   /   اروپا

ایتالیا برای گرامیداشت یاد قربانیان زلزله یک روز عزای عمومی اعلام کرده است

زمین لرزه در ایتالیا ده ها قربانی گرفته است. (3 شهریور 1395)

ایتالیا به منظور گرامیداشت یاد قربانیان زمین لرزه اخیر در این کشور یک روز عزای عمومی اعلام کرده است.

دولت ایتالیا در حالی روز شنبه (6 شهریور) را عزای عمومی اعلام کرده که شمار قربانیان این زمین لرزه‌ 6.2 ریشتری که بامداد روز چهارشنبه (سوم شهریور) مناطقِ شمال شرق رم، پایتخت ایتالیا، را لرزاند به 290 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز شنبه، هم زمان با آغاز مراسم تدفین و خاکسپاری قربانیان، پرچم های این کشور به حالت نیمه افراشته در می آید.

اماکولاتا پوستیگلیون، رئیس واحد اضطراری آژانس حفاظت مدنی، اعلام کرده است شب گذشته در عملیات امداد و تجسس هیچ فرد دیگری از میان آوار و مناطق زلزله زده در روستاهای دور افتاده کوهستانی این کشور پیدا نشده است.

ماتئو رنتزی، نخست وزیر و سرجیو ماتارلا، رییس جمهور ایتالیا امروز به منظور گرامیداشت یاد قربانیان این حادثه، در محل زمین لرزه حضور خواهند یافت.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، در این زمین لرزه حدود 400 نفر زخمی شده‌اند و از چهارشنبه شب در عملیات تجسس و امداد، هیچ کس از میان آوار زنده بیرون نیامده است.

یکی از مقامات محلی سازمان اضطراری آژانس حفاظت مدنی گفته است تا وقتی از نبود کسی دیگر در محل حادثه اطمینان حاصل نکنیم، به عملیات ادامه خواهیم داد.

در همین حال، شهردار شهر اماتریس با اشاره به نتایج بررسی ها، احتمال داده است حدود 15 نفر همچنان در میان آوارهای به جا مانده از زمین لرزه باشند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku