News   /   اروپا

سیاستمدار اسلام ستیز هلند وعده تعطیلی مساجد را داد

گیرت ویلدرز، سیاستمدار اسلام ستیز و رهبر حزب افراطی راست گرای هلند

یک سیاستمدار اسلام ستیز هلندی گفته است درصورت پیروزی حزبش در انتخابات آینده این کشور، مساجد را تعطیل و خواندن قرآن را ممنوع خواهد کرد.

گیرت ویلدرز، رهبر حزب افراطی راست گرای هلند، که به خاطر داشتن مواضع اسلام‌ستیزانه معروف است، روز پنج شنبه (چهار شهریور) در صفحه توئیتر خود در اعلام بخشی از بیانیه تبلیغاتی «حزب آزادی» هلند در انتخابات آتی پارلمانی این کشور،  نوشت: « همه مساجد و مدارس اسلامی تعطیل و قرآن ممنوع خواهد شد.»

حزب راست گرای هلند که در نظرسنجی های صورت گرفته برای انتخابات ماه مارس سال آینده پارلمان هلند پیشتاز بوده است، می‌گوید با اقداماتی چون بستن مرزها، تعطیلی مراکز پناهجویی، منع ورود مهاجر از کشورهای اسلامی و جلوگیری از حجاب زنان، با هر گونه آثار و نشانه‌های اسلامی در این کشور مقابله خواهد کرد.

حزب ویلدرز که مواضعی افراطی در قبال اسلام و مسلمانان دارد از حامیان و مبلغان اصلی سیاست‌های اصلاحات ضد مهاجرتی در سراسر اروپا به ویژه هلند به شمار می‌آید و در نظرسنجی‌های چند ماه اخیر توانسته است نظر رای دهندگان این کشور را به خود جلب کند.

موسسه پیل اواخر سال 2015 (بهمن 1394) با انتشار نتیجه نظرسنجی خود درباره انتخابات آتی هلند، از افزایش حامیان حزب ویلدرز خبر داد و اعلام کرد، طبق این نظرسنجی حزب آزادی در انتخابات بهار 2017 میلادی دست کم 38 کرسی پارلمان را به خود اختصاص خواهد داد و  نسبت به دیگر احزاب پیشتاز خواهد بود.

این در حالی است که ویلدرز  قرار است در ماه اکتبر به خاطر نفرت‌‎پراکنی نژادی در دادگاه حاضر شود.

این سیاستمدار اسلام ستیز هلندی در سال 2008  با ساخت و انتشار فیلم موهن و ضد اسلامی فتنه به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کرد که خشم مسلمانان جهان را بر انگیخت.

ویلدرز همچنین در تلاش برای جلوگیری از گسترش اسلامگرایی در این کشور، یک تارنمای ضد اسلامی با عنوان «مسجد ممنوع» (MoskNee) راه اندازی کرده و گفته است هدف از این تارنما، ارائه مشاوره به افرادی است که  مایلند در برابر طرح‌های مربوط به ساخت مساجد جدید در محل زندگی خود، موانع حقوقی ایجاد کنند.

حزب آزادی راست گرای هلند با مواضع تند خود علیه مسلمانان و اتخاذ رویکردی اسلام ستیزانه در این کشور با انتقاد و مخالفت شدید داخلی نیز مواجه بوده است.

میشل دوخراف، از نمایندگان این حزب افراطی در پارلمان هلند، آذر ماه 1393 برای نخستین بار درخواست علنی این حزب را برای تعطیلی همه مساجد مطرح کرد و گفت: «ما می‌خواهیم همه آثار اسلامی از هلند پاکسازی شود؛ ما اسلام را در هلند نمی‌خواهیم.»

بسیاری از سیاستمداران هلند از جمله اعضای حزب کارگر و حزب دموکرات هلند به این اظهارات ضد اسلامی واکنش نشان دادند و درخواست تعطیلی مساجد را خطرناک و غیرقابل قبول دانستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku