News   /   ايران

ویدئو: قایق‌های تندرو سپاه در 270 متری ناو امریکا در تنگه هرمز

ارتش امریکا ویدئویی از نزدیک شدن چهار قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به 270 متریِ یک ناو امریکایی در تنگۀ هرمز، منتشر کرده است.

خبرگزاری تسنیم روز پنج‌شنبه (4 شهریور) با انتشار گزارشی از این اقدام، نوشت قایق‌های سپاه به ناو امریکایی «نیتز» نزدیک شدند.

براساس آن‌چه در خبرگزاری رویترز و شبکۀ خبری سی.ان.انِ امریکا نقل شده است، این حادثه روز سه‌شنبه (2 شهریور) رخ داده است.

در گزارش‎ها به نقل از یک مقام نظامی در وزارت دفاع امریکا آمده است که قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا فاصلۀ 300 یاردی (270 متری) ناو امریکایی جلو آمدند.

این مقام امریکایی که نامش فاش نشده است، این اقدام قایق‌های سپاه ایران را واکنشی به تحرکات ارتش امریکا در خط مرزیِ آب‌های ایران دانسته است.

به گفتۀ وی ناو امریکایی 12 بار برای تماس با قایق‌های تندرو اقدام کرده و 10 فلیر (گلولۀ آتشین) در مسیر 2 قایقی که به فاصلۀ 270 متری ناو رسیده بودند، پرتاب کرده است. 

به گزارش شبکه خبری سی ان ان آمریکا ناو نیتز برای جلوگیری از درگیری، مسیر خود را تغییر داده است.

تصویر آرشیوی از یک قایق تندروی سپاه

با هر شناور بیگانه‌‏ای در آب‎های ایران مقابله می‌کنیم

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانیِ نیروهای مسلح ایران، روز پنج‌شنبه (4 شهریور) در یک نشست خبری در اصفهان در واکنش به خبر نزدیک شدن قایق‎های تندرو ایران به ناو امریکایی، گفت: «تامین امنیت کشور در دریا و در خلیج فارس به عهده واحدهای دریایی ماست و به طور طبیعی برای نظارت بر تردد و شناورهای بیگانه این قایق‌ها دائم در حال پایش تحولات هستند و به طور طبیعی این در آب‌های سرزمینی خود ما صورت می‌گیرد، اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ما شود به آن‌ها اخطار و اگر تجاوز باشد مقابله می‌کنیم.»

پیشتر در تاریخ 22 تیر ماه سال جاری رسانه‌های امریکایی از نزدیک شدنِ پنج فروند قایق تندروی نیروی دریایی سپاه به یک فروند ناو امریکایی در خلیج فارس خبر داده بودند.

سردار علیرضا تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، در واکنش به آن گزارش اعلام کرد: «تحت نظر قرار دادن شناورهای بیگانه در منطقه‌های مأموریتی نیروی دریایی سپاه موضوع جدیدی نیست و این کار همواره به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام شده، می‌شود و خواهد شد.»

وی افزود: «ما براساس مأموریت‌های محوله، تردد و جابه‌جایی هر شناور از کشورهای بیگانه به‌ویژه کشورهای فرامنطقه‌ای و به ‌طور خاص دشمنان انقلاب اسلامی، شیطان بزرگ امریکا را که حضورشان برای ما تهدید ذاتی و شرّ مطلق است با دقت و حساسیت دنبال می‌کنیم و آنان نیز نسبت به این مسئله کاملاً تمکین کننده هستند.»

امیردریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در تاریخ 28 تیر ماه گفته بود: «هر گونه تحرک از یگان های بیگانه در دریا و ساحل از نگاه نیروی دریایی راهبردی پنهان نمی ماند و ما همه اینها را زیر کنترل و رصد داریم. معنی رصد تمام تحرک‌ها این است که آمادگی داریم هر جایی و در برابر هرگونه تهدیدی درعرصه دریاهای منطقه مقابله کنیم.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku