News   /   اروپا

اشپیگل : آلمان سرگرم بررسی خروج جنگنده‌هایش از اینجرلیک

تصویری از یک فروند جنگنده تورنادو در پایگاه هوایی اینجرلیک (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنابر یک گزارش آلمان سرگرم آماده سازی برای خروج احتمالی شش فروند از جنگنده‌های شناسایی خود موسوم به تورنادو از پایگاه هوایی اینجرلیک است.

این تصمیم دولت آلمان در پی ادامه خودداری آنکارا از دسترسی نمایندگان مجلس آلمان به نیروهای این کشور در پایگاه هوایی اینجرلیک اتخاذ می شود.

 مجله اشپیگل روز پنجشنبه (4 شهریور) گزارش داد ارتش آلمان سرگرم بررسی احتمال انتقال هواپیماهایش به اردن یا قبرس است.

حدود 250 نیروی آلمانی به همراه شش فروند جنگنده شناسایی تورنادو و یک فروند هواپیمای سوخت گیری آلمان در قالب بخشی از نیروهای ائتلافی تحت هدایت امریکا برای آنچه مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق خوانده می‌شود، در پایگاه اینجرلیک مستقرند.

این گزارش به نقل از منابع نظامی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است، افزود با اتخاذ چنین تدابیری پروازهای شناسایی دست‌کم به مدت دو ماه مختل خواهند شد.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان  گفت: «مایلیم که به ماموریت از ترکیه ادامه دهیم اما گزینه‌های جایگزین برای این پایگاه در اینجرلیک، وجود دارند.»

حزب سوسیال دموکرات آلمان بر خروج هواپیماها و نیروهای آلمانی از این پایگاه اصرار دارد.

رینر آرنولد، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان گفت: «دولت باید فورا به دنبال پایگاه‌های جایگزین برای سربازان آلمانی باشد.»

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با توجه به اینکه تأیید هزینه‌های نظامی و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این پایگاه هوایی از جملۀ مسئولیت‌های نمایندگان پارلمان آلمان است از ترکیه خواسته است اجازۀ دسترسی آنان به پایگاه هوایی اینجرلیک را صادر کند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان(عکس از خبرگزاری فرانسه)

روابط برلین و آنکارا در چند هفتۀ گذشته و پس از آنکه پارلمان آلمان با تصویب قطعنامه‌ای کشتار ارامنه به دست امپراتوری عثمانی در یک قرن پیش را به عنوان «نسل‌کشی» به رسمیت شناخت، تیره شده است.

این در حالی است که محکومیت اقدام ترکیه در سرکوب مخالفان پس از کودتای نافرجام در این کشور از سوی آلمان در روابط این دو کشور عضو ناتو تاثیر منفی گذاشته است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku