بزرگ‌ترین پل شیشه‌ای جهان در چین افتتاح شد

بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان در ارتفاعات هانجیجی چین افتتاح شد (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان روز شنبه (30 مرداد) در ارتفاعات ژانگجیاجی چین افتتاح شده است.

این پل الهام‌بخش فیلم امریکایی «آواتار» بوده است.

این پل که طول آن حدود 430 متر است و در ارتفاع 300 متری از زمین به حالت معلق قرار دارد دهانه دره عمیق و باریک بین دو صخره کوه را در پارک هانجیجی در استان هونان در مرکز چین به هم متصل می‌کند.

یکی از مقام‌های هانجیجی به خبرگزاری شینهوا گفت این پل که 6 متر عرض دارد و از حدود 99 ورقه شیشه‌ای شفاف تشکیل شده درهر نوبت ، گنجایش بازدید 800 نفر را دارد.

گردشگران می‌توانند از عرض این پل عبور کنند و افراد ماجراجوتر می‌توانند از امکانات پرش از ارتفاع (بانجی جامپینگ) استفاده کنند.

یکی از بازدیدکنندگان از این سازه گفت: «من (به رغم احساس هراس اولیه) نترسیدم – به نظر می‌رسد (این پل) ایمن باشد!»

مقام‌های هانجیجی در پی حادثه شکسته شدن یک پل شیشه‌ای در کوهستان یونتای در شمال هنان در سال 2015 مشتاقانه تلاش می‌کردند ایمنی این سازه جدید را به تصویر بکشند.

آنها یک رشته اقدامات رسانه‌ای در این زمینه تدارک دیدند که از جمله می‌توان به تشویق افراد برای درهم شکستن صفحه‌های شیشه‌ای این پل با پتک و راندن خودرو روی آن اشاره کرد.

یکی از افرادی که همراه همکارانش برای دیدن این پل آمده بود، گفت: «(این پل) امروز شلوغ و کمی به هم ریخته است. اما معلق بودن در ارتفاع 300 متری در هوا یک تجربه منحصر به فرد است.»

به گزارش شینهوا هر روز تنها به 8 هزار نفر اجازه داده می‌شود از این پل عبور کنند و گردشگران باید بلیط خود را به بهای 138 یوان (20 دلار) یک روز قبل رزرو کنند.

شینهوا افزود تردد افرادی که کفش پاشنه بلند پوشیده‎اند روی این پل ممنوع خواهد بود.

مقام‌های محلی می‌گویند طرح کوه‌های شناور که در فیلم امریکایی آواتار به نمایش درآمد از یکی از قله‌های پارک هانجیجی الهام گرفته شده بود.

طبق این گزارش یک عکاس هالیوود که سال 2008 از این منطقه بازدید کرده بود تصاویری تهیه کرد که برای ساخت این فیلم مورد استفاده قرار گرفت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku