News   /   آمريکا

اجبار دانش‌آموز مسلمان 12 ساله در امریکا به امضای اعتراف‌نامۀ تروریستی

نشوان اوپال، دانش‌آموز 12 ساله و پاکستانی‌الاصل که مسئولین مدرسه‌اش در نیویورکِ امریکا وی را به دروغ «تروریست» خطاب کردند.

یک خانوادۀ مسلمان از مدرسه‌ای در نیویورکِ امریکا به اتهام اجبارِ فرزند 12 ساله‌شان به امضای یک اعتراف‌نامۀ دروغینِ تروریستی شکایت کرده‎اند.

وکیل خانوادۀ نشوان اوپال، دانش‌آموزی 12 ساله که دچار ناتوانی‌های شدیدِ یادگیری است، خواستار دریافت غرامتی 25 میلیون دلاری از مدرسۀ اسلیپِ شرقی است.

به گفتۀ دیوید آنتوُرک، وکیل این خانواده، جیسون استانتون، معاون مدرسۀ نشوان وی را وادار کرده است که اعتراف‌نامه‌ای را امضاء کند که در آن به عنوان یک تروریست معرفی شده است.  

در این شکایت ذکر شده است: «استانتون بارها از نشوان پرسیده است که آیا او یک تروریست است و آیا در خانه‌اش بمب می‌سازد؟ زمانی که نشوان پاسخ منفی داده است، استانتون با خشم نعره زده است که "به ما دروغ نگو!"»

خانوادۀ اوپال که در منطقۀ لانگ آیلند در نیویورک زندگی می‎کنند، مسئولین مدرسه را متهم می‎کنند که پسرشان را وادار کرده‎اند که به دروغ به عضویت در گروه تروریستی داعش و طرح خود برای منفجر کردنِ حصارِ بیرونیِ مدرسه، «اعتراف» کند.

به گفتۀ این خانواده، نشوان که به شدت ترسیده بوده، اعتراف‌نامۀ دروغین مدرسه را امضاء کرده و نوشته است که عضوی از گروه داعش است، از نحوۀ ساخت بمب آگاه است، در خانه چندین بمب دارد و قصد داشته حصار مدرسه را منفجر کند.

نمایی از مدرسۀ اسلیپِ شرقی در منطقۀ سافک در نیویورکِ امریکا

در این طرح دعوی که به دادگاه فدرال بروکلین ارسال شده، آمده است که مسئولین مدرسه نسبت به آزار و اذیت نشوان از سوی همکلاسی‌هایش بی‌تفاوت بودند و دانش‌آموزان دیگر با استفاده از لفظ «تروریست» وی را به باد مسخره گرفته بودند.

پس از این حادثه، مامورین پلیس به بازرسیِ خانۀ خانوادۀ اوپال که پاکستانی-امریکایی هستند، پرداختند.  

آنتورک گفت: «جالب اینجاست که وی یک دانش‌آموز جدید نبود که هیچ کس او را نشناسد. او یک پسربچۀ دوست‌داشتنی است که به مدت هفت سال و از دورۀ مهدکودک در این نظام آموزشی بوده است.»

به گفتۀ این وکیل، نشوان تصور می‌کرده است که «تروریست» همان «توریست» یا گردشگر است.  

آنتورک افزود: «این روزها مسلمان بودن در امریکا سخت است. مسائل مختلفی در رسانه‌ها مطرح و اظهارات ضداسلامی زیادی بیان می‌شود.»

مسئولین مدرسۀ اسلیپِ شرقی که در منطقۀ سافک در نیویورکِ امریکا واقع است، تا کنون دربارۀ طرح دعوی خانوادۀ این دانش آموز مسلمان اظهارنظر نکرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku