News   /   آسيا

انتقاد تند عبدالله عبدالله از اشرف غنی

اشرف غنی رئیس جمهوری (راست) در کنار عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان با انتقاد شدید از اشرف غنی رئیس جمهوری، گفته است وی شایسته پست ریاست جمهوری نیست.

عبدالله پنج شنبه شب با انتقاد از اقدام غنی در انتصاب نادر نادری به ریاست اداره اصلاحات اداری بدون مشورت با وی، گفت شخصی که نتوانسته است همکاری مناسبی داشته باشد یا اصلاحات انتخاباتی را انجام دهد، شایسته ریاست جمهوری نیست.

این انتقاد علنی عبدالله از غنی نشان از ائتلاف شکننده دولت وحدت ملی در افغانستان دارد. دولت وحدت ملی افغانستان با میانجیگری امریکا در سال 2014 و به منظور پایان دادن به بن بست سیاسی در کشور تشکیل شد.

عبدالله با انتقاد از اینکه غنی در 3 ماه اخیر فرصت دیدار و گفتگو با وی را نداشته است، گفت دولت فلج شده است و وزیران شانس بیان نظرات خود را ندارند. 

اشرف غنی رئیس جمهوری (راست) در کنار عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

عبدالله تصریح کرد: «اگر شخص تحمل ندارد، وی شایسته ریاست جمهوری نیست.»

انتقاد عبدالله در حالی مطرح شده است که افغانستان همچنان با خطر گروه‌های افراطی نظیر طالبان روبروست. نیروهای ارتش ملی افغانستان پس از خروج نیروهای رزمی تحت رهبری امریکا، مسئولیت مبارزه با افراطی‌ها را برعهده گرفتند و در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از آنان در درگیری با این گروه‌های تندرو کشته شده‌اند.

عبدالله با وجود این  انتقادات گسترده، گفت دولت وحدت ملی را ترک نخواهد کرد و قصد دارد با غنی دیدار و درباره اختلافات موجود گفتگو کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku