ویدئو: اعدام دسته جمعی در یونان باستان!

باستان‌شناسان یک گور باستانی را با 80 اسکلت که ظاهرا قربانی اعدام جمعی هستند در آتن یونان کشف کردند.

باستان شناسان یونانی در یکی از بزرگترین گورستان‌های باستانی کشف شده در آتن به یک گورجمعی حاوی اسکلت‌هایی از اشخاصی که ظاهرا قربانی اعدام هستند، دست یافته‌اند.

در این گور دستکم 80 اسکلت مشاهده می‌شود که دست‌هایشان با زنجیرهای آهنی به هم بسته شده است.

یکی از باستان‌شناسان می‌گوید این افراد قربانی اعدام جمعی هستند. اما هویت آن‌ها و این که چه طور در این جان دفن شده‌اند همچنان مرموزاست.

این اسکلت‌ها اوایل سال جاری در جریان ساخت یک سالن اپرای ملی و کتابخانه میان «آتن» و بندر «پیره» در استان «آتیک»  در کشور یونان کشف شدند.

دکتر ساتلا چریسولاکی، رئیس تیم باستانشناسان می گوید: «همه آن‌ها به یک شیوه اعدام شده‌اند. اما نکته قابل تامل این است که آنها با احترام دفن شده‌اند.»

وی افزود: «همه در حالی که دستبند زده شده و به یکدیگر زنجیر شده بودند، اعدام شدند. اغلب آن‌ها در زمان اعدام بسیار بسیار جوان بودند و شرایط جسمانی خوبی داشته‌اند.»

تاریخ این گور کشف شده به قرن 8 و5 قبل ازمیلاد باز می گردد.

یکی از قویترین فرضیه‌ها این است که این افراد از هواداران سیلون (Cylon) اشراف زاده آتنی و قهرمان المپیک بوده‌اند که قصد کودتا علیه حکومت وقت در آتن را داشته است.

در پی این کودتای نافرجام، سیلون و همراهانش درمعبد آکروپلیس پنهان می شوند. سیلون موفق به فرار می شود اما هوادارانش که همراه وی بودند به قتل می رسند.

محققان امیدوارند با انجام  آزمایش «دی ان ای» و کاوش باستان‌شناسان گره از این معما گشوده شود.

به ویدئویی دراین زمینه توجه کنید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku