News   /   گزارش

گزارش: موج جرایم ناشی از نفرت در انگلیس پس از برگزیت

انتشار گزارشی جدید، از افزایش بی سابقه آمار جرایم مرتبط با نژاد و مذهب در بریتانیا پس از برگزیت حکایت دارد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

انتشار گزارشی جدید، از افزایش بی سابقه آمار جرایم مرتبط با نژاد و مذهب در بریتانیا پس از همه پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا(برگزیت) حکایت دارد. محققان از نتایج این تحقیق به عنوان« انفجاری از نفرت آشکار» نام برده‌اند. در پی ثبت رسمی صدها مورد از این دست جرایم، گروه‌های فعال از قربانیان خواسته‌اند تا مقام‌های دولتی را وادار سازند تا موارد جنایت ناشی از نفرت پس از برگزیت را جدی‌تر تلقی کنند.

امینه تیلور خبرنگار پرس تی وی در این باره گزارش می دهد:

فحاشی‌های نژاد پرستانه، تهدیدات اسلام‌هراسانه، ارعاب و خشونت‌های وقیح. به چهره‌ای جدید از بریتانیا بعد از برگزیت، که در آن گزارش‌های مرتبط با جنایات ناشی از نفرت 57 درصد بعد از همه پرسی 23 ژوئن افزایش داشته است، خوش آمدید.

اطلاعات جمع آوری شده از سوی فعالان گروه‌هایی موسوم به «نژادپرستی پس از رفراندوم»، «علائم نگران کننده» و «من مراقب خیابان هستم»، که توسط موسسه «روابط نژادی» نیز تایید شده است، از وقوع انفجاری از حملات نژاد پرستانه حکایت دارد. این نهادها بیش از 500 مورد خشونت‌ ناشی از نفرت را پس از برگزیت ثبت کرده‌اند.

در گزارش این فعالان، مواردی چون موضوعات زیر به ثبت رسیده است:

-گرایش به نمادهای نازیسم در آرما، شفیلد، پلیموث، لستر، لندن و گلاسو.

-حملات و آتش سوزی‌های عمدی، پرتاب مدفوع سگ در مقابل درب منازل و یا انداختن آن در داخل صندوق پستی.

-گزارش‌هایی از حمله به زنان محجبه

گروه ناظر بر جنایات ناشی از نفرت موسوم به «تل ماما» نیز از افزایش اتفاقات این چنینی خبر داده است.

ایمان ابو عطا از گروه موسوم به «تل ماما» می گوید:«برگزیت عناصر مختلفی دارد مانند این که ما  شما را بیرون راندیم، علیه شما رای دادیم، بار و بندیل‌تان را جمع کنید دیگر اینجا جایی ندارید و همچنین استفاده از واژه‌های رکیک و وقیحانه  توهین آمیز. همه این‌ها عناصری  بودند که ما در برگزیت برجسته کردیم چرا که همواره بار معنایی خروج را به همراه داشته است.»

امبر رود، وزیر کشور جدید انگلیس وعده داده است تا رسیدگی به گزارش‌های مرتبط با جنایات ناشی از نفرت را دراولویت‌های خود قرار دهد. اما آیا این وعده برای افرادی که  پس از برگزیت در شرایطی زندگی می کنند که متعصبان برای ادامه جرایم خود اجازه ضمنی یافته‌اند، دیر نیست؟

افزایش جنایات مرتبط با مخالفت با مهاجرت به ویژه در مناطقی که به خروج از اتحادیه اروپا رای داده‌اند، ارتباط میان جرم و جنایت و برگزیت را بیش از پیش برجسته ساخته است. مطابق با آمارهای پلیس در «لیکلن شر» که  75 درصد از مردم آن به برگزیت رای مثبت دادند، خشونت‌های مرتبط با جرایم ناشی از نفرت در مقایسه با سال پیش 191% افزایش یافته است. آیا اقدامات کافی در این ارتباط صورت گرفته است؟

ایمان ابو طاها، ازگروه تل ماما می گوید:«به نظر من زمان آن فرا رسیده است تا به طور جدی درباره این موج نفرت و نژادپرستی که واقعا به اوج خود رسیده است صحبت شود. شاید برگزیت زنگ هشداری بوده تا بریتانیا واقعا درباره موج نفرت نژادپرستی اقدامی اتخاذ کند و امید است تا این دولت واقعا این مساله را جدی تلقی کند.»

تنوع اجتماعی همواره یکی از مواردی بوده است که بریتانیا به آن افتخار کرده است. فعالان اجتماعی اکنون از افرادی که در معرض چنین خشونت‌هایی قرار گرفته‌اند، خواسته‌اند تا موارد را به سرعت گزارش کنند. برگزیت، نباید به عنوان مجوزی برای متعصبین تلقی شود و این پیام باید به طور شفاف منتقل شود.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku