News   /   آسيا

دهها نیروی طالبان در ولایت غزنی افغانستان کشته شده‌اند

تصویر آرشیوی از عناصر طالبان در افغانستان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان علیه طالبان در ولایت غزنی در شرق این کشور 70 نیروی طالبان کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا) ، ژنرال امین الله امرخیل، فرمانده پلیس ولایت غزنی در شرق افغانستان اعلام کرد، در عملیات هوایی نیروهای امنیتی افغان به منطقه موسوم به «کاریز نو» در ولسوالی گیلان که صبح روز دوشنبه (11 مرداد) صورت گرفت، ۵۰ نفر از نیروهای گروه طالبان کشته شده‌اند.

فرمانده نیروی پلیس غزنی همچنین افزود، در این حمله 35 موتورسیکلت آن‌ها منهدم شده است.

درگیری شدید با طالبان در «اندر»؛ 21 کشته

فرمانده پلیس غزنی همچنین از «عملیات گسترده طالبان» در شهرستان اندر در ولایت غزنی خبر داد و گفت، از روز گذشته نیروهای طالبان با فرماندهی ملا ادریس، از سرکردگان معروف این گروه، عملیات گسترده‌ای را در شهرستان اندر آغاز کرده‌اند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شده است.

وی افزود، در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در 24 ساعت گذشته، ۲۱ تن از نیروهای طالبان کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌‌اند.

تصویری از نیروهای «ارتش ملی افغانستان» که در عملیات علیه عناصر مسلح طالبان در ولایت غزنی در شرق این کشور موضع گرفته اند. (22 مهر 1394، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، طالبان در اغلب شهرستان‌های استان غزنی حضوری گسترده دارند و شهرستان «ناوه» این استان در نزدیک مرز با پاکستان در 14 سال گذشته در کنترل نیروهای این گروه بوده است.

به رغم گذشت 15 سال از تهاجم نظامی تحت فرمان امریکا به افغانستان که در قالب طرح به اصطلاح جنگ با تروریسم از سوی واشنگتن صورت گرفت، این کشور جنگ زده همچنان صحنه ناآرامی و ناامنی است.

ناآرامی در این کشور جنگ زده در حالی همچنان ادامه دارد که نمایندگی کمک‌رسانی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارشی که 4 مرداد منتشر شد، درباره آمار بی سابقه تلفات غیرنظامیان در ناآرامی‌های سال جاری میلادی در افغانستان هشدار داده و آن را «تکان دهنده و شرم آور» دانسته است.

بر اساس این گزارش، از آغاز سال 2016 تاکنون هزار و 601 غیرنظامی در افغانستان کشته و 3 هزار و 565 غیرنظامی زخمی شده‌اند که تقریبا یک سوم از قربانیان و زخمیان کودک بوده اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku