حملات نظامیان اسرائیلی‌ به فلسطینیان؛ زخمی شدن 5 جوان

تصویری از درگیری روز جمعه میان نیروهای اسرائیلی و جوانان فلسطینی در نابلس در کرانه باختری (عکس از رسانه‌های اجتماعی فلسطینی)

به گفته منابع فلسطینی، در حملات نیروهای رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی دستکم 5 جوان فلسطینی زخمی شده‌اند.

نیروهای رژیم اسرائیل سحرگاه شنبه به یک جوان فلسطینی در روستای سالم در نزدیکی نابلس در کرانه باختری تیراندازی کرده و وی را به شدت مجروح کرده‌اند؛ هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه گزارش نشده است.

همچنین پایگاه خبری مرکز رسانه‌ای فلسطین گزارش داد، نیروهای اسرائیلی سحرگاه شنبه به اردوگاه العروب در شمال الخلیل حمله کردند.

بعلاوه اشرف قدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حملات و تیراندازی‌های شامگاه جمعه نیروهای اسرائیلی، دستکم 4 جوان فلسطینی مجروح شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، در حمله نیروهای اسرائیلی در شرق اردوگاه مغازی در نوار غزه، دو جوان فلسطینی مجروح شدند؛ همچنین نظامیان اسرائیلی در منطقه حواره در جنوب شهر نابلس نیز دو جوان دیگر فلسطینی را زخمی کردند.

دور اخیر درگیری‌ میان فلسطینیان و نیروهای ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی که «انتفاضه سوم» نامیده می‌شود، از مهر ماه سال 1394، با ورود صهیونیست‌های شهرک نشین به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی، آغاز شد.

تل آویو برای متوقف کردن اعتراض‌ فلسطینیان، سیاست‌های سختگیرانه‌ای اعمال کرده است که از جمله آنها می‎توان به ممنوعیت برگزاری نماز در مسجد الاقصی برای افراد کمتر از 40 سال، بازداشت‌های بدون حکم قضایی و سرکوب و ارعاب معترضان فلسطینی با شلیک گلوله‎های جنگی، اشاره کرد.

نیروهای اسرائیلی از پاییز گذشته تاکنون بیش از 200 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به قتل رسانده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku