News   /   آمريکا

هیلاری کلینتون نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شد

هیلاری کلینتون نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات آتی امریکا شد.

حزب دموکرات امریکا به طور رسمی هیلاری کلینتون را به عنوان نامزد قطعی خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور معرفی کرد.

معرفی هیلاری کلینتون به عنوان نامزد قطعی دموکرات‌ها در دومین روز از گردهمایی ملی دموکرات‌ها در شهر فیلادلفیا صورت گرفت.

هیلاری کلینتون اولین زنی است که موفق شده نامزدی یکی از دو حزب اصلی امریکا را برای انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد و دموکرات‌ها تلاش می‌کنند وی به عنوان اولین رئیس جمهور زن امریکا انتخاب شود.

هیلاری کلینتون سیاستمدار کارکشته‌ای است و سابقا بانوی اول امریکا، سناتور و وزیر خارجه این کشور بوده است.

گردهمایی ملی دموکرات‌ها در فیلادلفیا 6 مرداد 1395 (عکس از رویترز) 

گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان نیز هفته گذشته در شهر کلیولند در ایالت اوهایو برگزار شد و دونالد ترامپ که قبلا به عنوان کاندیدای نهایی این حزب معرفی شده بود رسماً نامزدی این حزب را پذیرفت.

بدین ترتیب در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که قرار است سه شنبه ۱۸ آبان امسال برگزار شود هیلاری کلینتون و ترامپ رقبای اصلی هستند تا احتمالا یکی از آنها سکان هدایت این کشور را برای 4 سال بر عهده بگیرند.

بسیاری از چهره های شاخص حزب دموکرات از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا و میشل اوباما، همسر وی، برنی سندرز رقیب سابق هیلاری کلینتون، جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق، مادلین آلبرایت، وزیر خارجه سابق، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان، بسیاری سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان امریکا و برخی چهره‌های هالیوودی حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام کرده اند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین امریکا و همسر هیلاری، شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) در سخنرانی خود در گردهمایی ملی دموکرات‌ها از همه امریکایی‌ها خواست اگر این کشور را دوست دارند به هیلاری رأی دهند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین امریکا و همسر هیلاری حین سخنرانی در حمایت از وی در گردهمایی ملی دموکرات‌ها، فیلادلفیا 6 مرداد 1395 (عکس از رویترز) 

بیل کلینتون گفت: «اگر آزادی را دوست دارید و از ترور متنفر هستید، اینجا بمانید و برای پیروزی به ما کمک کنید.»

وی بدون اشاره به رسوایی جنسی خود با مونیکا لوینسکی، کارآموز جوان کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری‌اش درباره هیلاری افزود: «خوشحالم که با او ازدواج کردم. همیشه در تعجب بودم که چقدر او باهوش و قوی است.»

آقای کلینتون سپس به تشریح آشنایی‌اش با هیلاری و زندگی و کار وی پرداخت و تلاش کرد همگان را امیدوار کند که هیلاری می‌تواند امور این کشور را بهبود بخشد.

گفتنی است تعدادی از نمایندگان حزبی که پیشتر از سندرز حمایت کرده بودند نارضایتی خود را از انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی این حزب اعلام کردند.

همزمان با برگزاری گردهمایی ملی حزب دموکرات در فیلادلفیا، صدها معترض عمدتا از جنبش «زندگی سیاهپوستان مهم است» از دانشگاه تمپل در شمال فیلادلفیا تظاهراتی را آغاز کردند و به سوی محل گردهمایی دموکرات ها به راه افتادند.

این گروه هفته گذشته نیز با تظاهرات مشابهی در مقابل محل گردهمایی سه روزه جمهوری‌خواهان که در شهر کلیولند در ایالت اوهایو برگزار کرده بودند. فعالان جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» تاکید کردند که به شدت نگران برخوردهای نژادپرستانه و خشن پلیس امریکا با رنگین پوستان هستند.

آسا خلیف، از فعالان این جنبش گفت: «از آنچه از نامزدها می بینیم اصلا راضی نیستیم. من فکر می کنم سیاهپوستان در حال بیدار شدن هستند و می فهمند که کلینتون‌ها نمی توانند با زرق و برق توهم آمیز خود آنها را تحت تاثیر قرار دهند.»

این جنبش وعده داده است به برگزاری تجمعات اعتراضی و تظاهرات تا احقاق حقوق اقلیت ها به ویژه سیاهپوستان ادامه خواهد داد.

تصاویری از تظاهرات جنبش «زندگی سیاهپوستان مهم است» در فیلادلفیا را در زیر ببینید.

منبع تصاویر: رویترز

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku