فلسطین از بریتانیا برای زمینه‌سازی اشغالگری اسرائیل شکایت می‌کند

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزیر امور خارجه  تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب خواست به فلسطین در زمینه اعلام دعوی علیه بریتانیا به دلیل بیانیه بالفور، که سرآغاز تلاش در عرصه بین‌المللی برای اشغال فلسطین بود، کمک کند.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین، روز دوشنبه در نشست اتحادیه عرب در کشور آفریقایی موریتانی گفت بریتانیا به خاطر جنایات جنگی اسرائیل از سال 1948 و نقش خود در زمینه سازی برای اخراج اعراب از سرزمین هایشان و اشغالگری اسرائیل در سال 1917 مسئول می باشد. 

آرتور بالفور، وزیر خارجه بریتانیا، در دوم نوامبر 1917 بیانیه‌ای را در حمایت از اهداف جنبش صهیونیستی امضا کرد. این اقدام به اشغال اراضی فلسطین که آن زمان در کنترل امپراتوری عثمانی بود، منجر شد.

وزیر امور خارجه  تشکیلات خودگردان فلسطین افزود این اقدام بریتانیا «به مردمانی که به آن سرزمین تعلق نداشتند چیزی داد که متعلق به آنها نبود.»

ویرانی ناشی از حملات 50 روزه اسرائیل به نوار غزه در تابستان 1393 (تصویر آرشیوی)

وی تأکید کرد اسرائیل همچنان به ادامه سیاست‌های اشغالگری خود اصرار دارد و می‌خواهد چینش جمعیتی را تغییر دهد و افزود: زمان آن رسیده است تا دولت فلسطین بر چارچوب مرزهای 1967 تأسیس شود.

فلسطین قصد دارد به خاطر این موضوع از بریتانیا به دادگاه شکایت کند اما مشخص نیست این شکایت را در کدام دادگاه و به چه نحوی می‌خواهد پیگیری کند.

مالکی افزود طرح دعوی علیه بریتانیا در یک دادگاه بین المللی صورت خواهد گرفت.

دولت بریتانیا تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku