مجروح شدن حدود 40 فلسطینی در حمله نظامیان اسرائیلی

نیروهای اسرائیلی که شامگاه دوشنبه (4 مرداد 95) برای تخریب منازل فلسطینیان به روستا قلندیا در شمال قدس حمله کرده‌اند.

حدود چهل  فلسطینی در درگیری میان  نیروهای اسرائیلی و معترضان فلسطینی در روستایی در شمال قدس اشغالی مجروح شدند.

این درگیری پس از آن روی داد که نیروهای اسرائیلی شامگاه دوشنبه (4 مرداد) 12 خانه متعلق به فلسطینیان در روستانی قلندیا در شمال قدس را تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری «صفا فلسطین»، شماری زیادی از نیروهای اسرائیلی با پیشتیبانی 6 دستگاه بولدوزر به این روستا حمله و این منازل را به بهانه این که مجوز ساخت نداشته‌اند، تخریب کردند.

در پی این حمله درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی روی داد و اسرائیلی‌ها برای متفرق کردن معترضان به سوی آن‌ها گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی شلیک کردند.

 یک خبرنگار و رئیس شورای روستایی قلندیا  در میان مجروحین هستند.

در همین حال، نظامیان اسرائیلی بامداد امروز به شهرک بیت فجار در جنوب بیت لحم حمله کرده و شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند.

در درگیری‌هایی که سحرگاه امروز در پی حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه المعری در شهر رام الله رخ داد 3 فلسطینی مجروح شدند.

 بنا به گفته شاهدان عینی درگیری‌های مشابهی نیز در روستای «لعین» در غرب رام الله رخ داد.

روند تخریب خانه‌ها و املاک فلسطینیان برای ساخت و توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین در سالهای اخیر از سوی مقامات تل آویو با سرعت بیشتری دنبال می شود.

فلسطینیان برای شکایت به حکم تخلیه منازلشان مجبورند به دادگاهای اسرائیلی مراجعه کنند ولی به دلیل گران بودن هزینه بررسی پرونده بسیاری از آنها از شکایت صرف نظر می کنند و در صورت تشکیل پرونده نیز بدلیل طولانی بودن مدت بررسی پرونده، عمده آنها بدون نتیجه خاصی پایان می یابد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، از آغاز سال جاری میلادی حدود 600 تاسیسات متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی بدست نظامیان اسرائیلی تخریب شده است.

هاآرتص:  650 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

از سوی دیگر روزنامه «هآرتص» اسرائیل از افزایش آمار زندانیان اداری فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر خبر داد.

طبق این گزارش 650 فلسطینی بدون برگزاری محاکمه در زندان‌های اسرائیل زندانی هستند.

بازداشت کودک فلسطینی به دست نظامیان رژیم اسرائیل (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

این در حالی است که به گفته منابع فلسطینی، بیش از 7 هزار فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که بر اساس گزارش‌های منتشر شده بسیاری از آنان در چارچوب «بازداشت اداری» زندانی شده‌اند.

بازداشت اداری از جمله سیاست‌های بازداشت و دستگیری بدون محاکمه به شمار می‌آید که به مقام‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون کیفرخواست و تفهیم اتهام یا برگزاری محاکمه تا شش ماه زندانی کنند در حالی که دوران حبس این زندانیان برای مدت ‌زمان نامحدود قابل تمدید خواهد بود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku