News   /   آمريکا

در نخستین گردهمایی دموکرات‌های امریکا چه گذشت؟

برنی سندرز، نامزد سابق انتخابات امریکا، در نخستین گردهمایی دموکرات‌ها در فیلادلفیا سخنرانی می‌کند (5 مرداد 1395 - عکس از رویترز)

نخستین روز گردهمایی حزبی دموکرات‌ها در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا در حالی برگزار شد که برخی از طرفداران برنی سندرز، نامزد سابق این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، که از حمایت وی از رقیب خود ناراضی بودند، سعی در ایجاد اختلال در این مراسم داشتند.

طرفداران سندرز با شنیدن نام هیلاری کلینتون، نامزد نهایی دموکرات‌ها، در سخنرانی‌های این گردهمایی شعارهایی علیه وی و در طرفداری از سندرز سر می‌دادند.

سخنرانان در ساعات اولیۀ این مراسم تلاش کردند تا طرفداران عصبانی سندرز را آرام کنند.

مرکیا فاج، نمایندۀ اوهایو در مجلس نمایندگان امریکا و رئیس این گردهمایی، در پاسخ به هرج و مرج طرفداران سندرز گفت: «همۀ ما دموکرات هستیم و باید دموکرات رفتار کنیم.»

طرفداران وی شعارهایی نظیر «ما خواهان سندرز هستیم» سر می‌دادند.

پیش از آغاز این گردهمایی، سندرز از هیأت‌های نمایندگی خود خواست که از کلینتون، رقیب سابق وی، حمایت کرده و بر شکست دادن دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) تمرکز کنند. پس از این اظهارات، سندرز مورد تمسخر برخی از هوادارنش قرار گرفت و از سوی آنان هو شد.

تصویری از طرفداران ناراضی برنی سندرز در گردهمایی حزبی دموکرات‌ها (عکس از رویترز)

 

سندرز در سخنان خود در این گردهمایی بر لزوم حمایت دموکرات‌ها از کلینتون تأکید کرد و گفت: «هیلاری کلینتون کسی است که می‌فهمد اگر کسی در امریکا 40 ساعت در هفته کار می‌کند نباید در فقر زندگی کند...او می‌خواهد مشاغل جدیدی ایجاد کند و زیرساخت‌های کشورمان از جمله جاده‌ها، پل‌ها، سیستم آب و فاضلاب و ... را از نو بسازد.»

سندرز گفت: «هیلاری کلینتون رئیس جمهور برجسته‌ای خواهد بود و من افتخار می‌کنم که امشب اینجا از او حمایت می‌کنم.»

او با مخاطب قرار دادن طرفداران ناراضی خود از آنان خواست «از حضور در انتخابات عقب نشینی نکنند». وی افزود: «من 25 سال است که هیلاری کلینتون را می‌شناسم... با این توصیفات، هر ناظر بیرونیِ بی‌طرفی می‌تواند نتیجه‌گیری کند که او باید رئیس جمهور بعدی امریکا باشد.»

وی افزود: «شفاف و واضح می‌گویم. مسألۀ اصلی این انتخابات، هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ، سندرز یا هر نامزد دیگری نیست. مسألۀ اصلی این انتخابات، شایعات بی‌اساس سیاسی نیست. نظرسنجی‌های متعدد نیست...مسألۀ اساسی این انتخابات نیازهای مردم امریکا و انتخاب آینده‌ای است که ما برای فرزندان و نوادگان خود می‌سازیم.»

برنی سندرز، نامزد سابق حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، اکنون از حامیان هیلاری کلینتون، نامزد نهایی این حزب، است (عکس از رویترز)

وی افزود: «دوستانِ من، ما در کنار یکدیگر انقلابی سیاسی آغاز کرده‌ایم که امریکا را متحول کنیم. و این انقلاب – انقلاب ما – ادامه دارد. روزهای انتخابات می‌گذرند اما تلاش برای ساختن دولتی که نمایندۀ همۀ ما و مبتنی بر اصول اقتصادی و اجتماعی باشد، ادامه خواهد داشت. من نیز همراه با شما در این تلاش سهیم هستم.»

در این مراسم میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی امریکا، نیز سخنرانی کرد و حمایت قاطع خود از کلینتون را نشان داد.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان امسال برگزار شود تا جانشین باراک اوباما پس از دو دوره ریاست جمهوری مشخص گردد.

 

دستگیری معترضین پیش از شروع گردهمایی دموکرات‌ها

 پیش از آغاز این گردهمایی، طرفدارانِ معترضِ سندرز در مقابل محل برگزاری گردهمایی دموکرات‌ها و خیابان‌های فیلادلفیا تجمع کرده و شعار «به کلینتون رأی نمی‌دهیم» سر می‌دادند.

در این تظاهرات پلیس با معترضین درگیر شد و ده‌ها نفر از آنان را بازداشت کرد. معترضین معتقدند در نظرسنجی‌ها و انتخابات مقدماتی ایالت‌ها تقلب رخ داده و برنی سندرز باید به جای هیلاری کلینتون به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها انتخاب می‌شد.
 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku