News   /   اروپا

ادعای پلیس فرانسوی درباره تغییر در گزارش حمله نیس

ساندرا برتین، مسئول اتاق کنترل دوربین‌های مدار بسته نیس (3 مرداد 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

یکی از افسران ارشد پلیس فرانسه مدعی شد فشارهای وزارت کشور سبب شده او گزارش خود را درباره حمله تروریستی در نیس تغییر دهد.

ساندارا برتین، مسئول واحد اتاق کنترل دوربین‌های مدار بسته نیس، روز یکشنبه به روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفت یکی از مقام‌های وزارت کشور بعد از حمله با او تماس گرفته و او را برای تغییر گزارش خود از شب حادثه تحت فشار قرار داده است.

برتین ادعا کرد آن مقام وزارت کشور «حدود یک ساعت» او را عاجز کرده بود تا در گزارش خود به حضور نیروهای پلیس محلی و ملی در محل حادثه تاکید کند.

وی افزود: «پلیس ملی شاید در آنجا حضور داشت اما من آنها را در ویدئو نمی‌دیدم. او (مسئول وزارت کشور) به من دستور داد موضع دقیق نیروهای پلیس را که در تصویر ندیده بودم، (در گزارش) درج کنم.»

برتین خاطر نشان کرد مسئول وزارت کشور از او خواسته گزارش خود را به نحوی که «قابل بازنویسی» باشد برای آنها ارسال کند تا «آنها مجبور نشوند تمام آن را دوباره تایپ کنند.»

برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه، ضمن رد این ادعا اعلام کرد از برتین به خاطر تهمت زدن شکایت خواهد کرد.

کازنو تاکید کرد: «بسیار خوب است که خانم ساندرا برتین از سوی بازپرسان مورد بازجویی قرار گیرد تا نام و موقعیت فردی که متهم کرده را به همراه ایمیل‌ها و محتویات آنها در اختیار بازپرسان قرار دهد.»

وی همچنین افزود بعد از حمله تروریستی در شهر نیس برخی از مسئولان این شهر به «اتهام‌زنی‌های بی‌ارزش» روی آورده‌اند.

محمد لحوايج بوهلال، تروریست 31 ساله تونسی تبار، در تاریخ 24 تیر در جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس با کامیون جمعیت حاضر را در مسیری به مسافت دو کیلومتر و با حرکات مارپیچ زیر گرفت.

این حمله که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را پذیرفت، دست‌کم 84 کشته و بیش از 300 زخمی برجای گذاشت.

با وجود این، فرانسوا مولین، دادستان پاریس، اعلام کرد شواهدی مبنی بر ارتباط میان فرد مهاجم و تروریست‌های تکفیری وجود ندارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku