News   /   آسيا

ارتش افغانستان عملیات ضد داعش را در ولایت ننگرهار آغاز کرد

یک سرباز افغان در درگیری با پیکارجویان وابسته به داعش در ولسوالی کوت در ولایت ننگرهار، گلولۀ توپ شلیک می‌کند (6 تیر 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ارتش افغانستان عملیات نظامی گسترده را علیه پیکارجویان تکفیری وابسته به داعش که حضور خود را در ولایت ننگرهار در شرق این کشور گسترش داده‌اند، آغاز کرده‌اند.

رسانه‌های محلی افغانستان روز شنبه (2 مرداد) به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور اعلام کردند نیروهای ویژه همراه نیروهای امنیتی و دفاع ملّی افغانستان حملات اولیه علیه این تروریست‌ها را در ساعات ابتدایی روز جمعه (1 مرداد) در ولسوالی کوت در ولایت ننگرهار آغاز کردند.

مقام‌های افغان افزودند ارتش و نیروهای امریکایی نیز با حملات هوایی خود به این منطقه، عملیات زمینی را پشتیبانی می‌کنند.

این تحولات در پی سفر ژنرال عبدالله حبیبی، وزیر دفاع افغانستان به ننگرهار در اوایل این هفته روی داده است. وی در این سفر با مقام‌های محلی دیدار و درباره تهاجم نظامی علیه داعش گفت‌‌و‌گو کرد.

این عملیات‌ چند روز پس از آن آغاز شد که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دستور اجرای یک حمله با هدف ریشه‌کن کردن کامل تروریست‌های تکفیری داعش از ننگرهار را صادر کرد.

نیروهای امنیتی افغانستان در درگیری با پیکارجویان در ولسوالی کوت در شرق ولایت ننگرهار دیده‌بانی می‌دهند (6 تیر 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)
نیروهای امنیتی افغانستان در درگیری با پیکارجویان در ولسوالی کوت در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دیده‌بانی می‌دهند (6 تیر 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

غنی با اشاره به اینکه روزهای دشوار افغانستان سپری شده است، هشدار داد دشمنان هنوز علیه ملّت افغانستان نقشه می‌کشند.

رییس جمهور افغانستان همچنین با ساکنان ولسوالی کوت دیدار کرد و مقاومت آنها را در برابر عناصر تروریستی وابسته به داعش ستود.

ننگرهار که با پاکستان هم‌مرز است، اصلی‌ترین منطقه‌ای بوده که داعش برای اجرای حملات خبرساز خود انتخاب کرده است.

گفته می‌شود داعش توانسته است با گروه‌های منشعب‌ از طالبان به ویژه آنهایی که به نظر می‌‎رسد از تغییرات در رهبری این گروه شبه‌نظامی ناراضی هستند، ارتباطات برقرار کند.

این گروه تکفیری همچنین از عناصر فراری القاعده در افغانستان نیز استفاده کرده است.

افغانستان 15 سال پس از تهاجم نظامی گستردۀ تحت رهبری امریکا به این کشور، هنوز هم با ناامنی دست و پنجه نرم می‌کند.

هر چند این تهاجم به برکناری طالبان از قدرت انجامید اما به رغم حضور هزاران نیروی خارجی، تروریسم و بی‌ثباتی هنوز هم در این کشور آسیایی حکمفرما است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku