News   /   اروپا

داعش مسئولیت حمله به قطار مسافری آلمان را برعهده گرفت

نیروهای امدادی که پس از گزارش حمله مهاجمی با سلاح سرد به مسافران قطاری در ایالت بایرن آلمان در صحنه حاضر شده‌اند.(28 تیر 95 عکس از EPA)

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله با سلاح سرد به یک قطارمسافربری درآلمان را برعهده گرفت. 

این گروه روز سه شنبه (29 تیر) در بیانیه‌ای اعلام کرد عامل حمله با سلاح سرد به مسافران یک قطار مسافربری در جنوب آلمان، از اعضای این گروه تکفیری بوده است.

در بیانیه این گروه تکفیری آمده است: «این عملیات در پاسخ به درخواست‌ها برای هدف قرار دادن کشورهای مشارکت کننده در ائتلاف علیه این گروه انجام شده است.»  

تصویری از لکه‌های خون در کف سالن  قطار پس از حمله با سلاح سرد فردی مهاجم به مسافران قطاری درایالت بایرن آلمان (عکس از EPA)

پیشتر مقامات آلمانی اعلام کردند که پرچم داعش در منزل عامل مهاجم به قطار مسافربری آلمان کشف شد.

به گفته منابع آلمانی، یک نوجوان 17 ساله حدود ساعت 15: 9 دوشنبه شب به وقت محلی (28 تیر) با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد.

فرد مهاجم پس از این حمله به ضرب گلوله پلیس کشته شد. یوآخیم هرمان، وزیر داخلی ایالت بایرن نیز در گفت و گویی تلویزیونی با تایید این حمله افزود: «این نوجوان 17 ساله افغان در تلاش برای کسب پناهندگی و بدون همراه وارد آلمان شده بود.»

در این حمله سه نفر به شدت زخمی شدند و یک نفر دیگر نیز جراحات سطحی برداشته است.  

14 نفراز مسافران این قطار نیز به دلیل شوک روانی پس از این حادثه، تحت مداوا قرار گرفتند. حال دو نفر از زخمی‌ها، وخیم گزارش شده است.

این حادثه نگرانی‌ها از حملات تکفیری ها در خاک آلمان را افزایش داده است. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku