News   /   آمريکا

ترامپ: هیلاری کلینتون مسئول ظهور داعش است

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال 2016 امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال 2016 امریکا، «سیاست‌های احمقانۀ» هیلاری کلینتون، رقیب خود در حزب دموکرات را عامل ظهور داعش دانسته است.

ترامپ یکشنبه (27 تیر) در مصاحبه با برنامۀ «60 دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس سیاست‌های کلینتون را در زمان تصدی‌ وزارت امور خارجۀ امریکا مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: «هیلاری کلینتون با سیاست‌های احمقانه‌اش داعش را به وجود آورد، او مسئول ظهور داعش است.»

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا همچنین اظهار داشت باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور از عواقب سیاست‌ خارجۀ کلینتون آگاه نبود، چرا که به کلینتون و انتخاب‌هایش اعتماد داشت.

ترامپ افزود: «او باراک اوباما را هدایت می کرد ، چون به عقیدۀ من اوباما چیزی نمی‌دانست و به او (کلینتون) اعتماد کرد.»

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا

وی همچنین دربارۀ سیاست خود برای مبارزه با داعش در صورت پیروزی در انتخابات گفت جنگی تمام عیار علیه این گروه آغاز خواهد کرد.

ترامپ همچنین وعده داد مداخلۀ مستقیم نیروهای امریکایی در منطقه را به حداقل رسانده و روی افزایش حمایت اطلاعاتی تمرکز کند.

نامزد جنجال‌برانگیز حزب جمهوریخواه در ادامه گفت: «تعداد اندکی از نیروهای نظامی در میدان جنگ حضور خواهند داشت، سیستم اطلاعاتی باورنکردنی‌ای خواهیم داشت، چیزی که به آن نیاز داریم و اکنون وجود ندارد.»

او همچنین با اشاره به نقش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مبارزه با تروریسم، تأکید کرد این ائتلاف نظامی باید نقش فعالتری در مبارزه با تروریسم داشته باشد و بار این نبرد را به دوش امریکا نیاندازد.

ترامپ گفت: «ما بیش از آنچه باید از ناتو حمایت می‌کنیم، (ائتلافی که) بسیاری از کشورهای عضو آن، آنچه را که قرار است انجام دهند، نمی‌دهند.»

ترامپ پیش از این نیز اتهاماتی را علیه کلینتون مطرح کرده بود.

وی چندی پیش هم‌زمان با بازجویی پلیس فدرال امریکا از کلینتون به خاطر مسألۀ ایمیل‌های افشا شده، تصویری از کلینتون را همراه با یک ستارۀ بزرگ قرمز رنگ در کنار او، در توییتر خود منتشر کرد و رقیب خود را «فاسدترین نامزد انتخاباتی تاریخ» نامید.

کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در واکنش به این اقدام، ستارۀ قرمز رنگ را نمادی از ستارۀ داوود و همچنین نشانۀ یهودی‌ستیزی ترامپ دانست.

ترامپ در سخنانش این اتهام را رد کرد و گفت ستارۀ مذکور همانند یک ستارۀ معمولی است که یک کلانتر ممکن است از آن استفاده کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku