ویدئو: تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از شیخ قاسم

تظاهرات مردم بحرین در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر برجستۀ شیعیان این کشور در مقابل منزل وی در منطقۀ الدراز (27 تیر 1395)

مردم بحرین بار دیگر در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر برجسته شیعیان ِ این کشور و در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانۀ رژیم آل‌خلیفه تظاهرات کردند.

پایگاه خبری ائتلاف جوانان 14 فوریۀ بحرین روز یک‌شنبه (27 تیر) با انتشار گزارشی اعلام کرد معترضان این بار در منزل شیخ قاسم تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کرده و به تظاهرات در مقابل این خانه پرداختند.

براساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان با سردادن شعارهایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم، آمادگی خود را برای دفاع از دین و اصول اسلامی اعلام کردند.

مردم بحرین روز شنبه نیز تظاهرات مشابهی در حمایت از این رهبر برجستۀ شیعیان در میدان الفداء در منامه، پایتخت این کشور، برگزار کردند.

منابع خبری روز شنبه اعلام کردند که رژیم آل خلیفه قصد دارد شیخ قاسم را در اوایل ماه اوت (اواسط مردادماه) محاکمه کند. مقامات بحرین ماه گذشته تابعیت شیخ عیسی قاسم را لغو کردند.

شبکه تلویزیونی اللؤلؤة که شبکه تلویزیونی مخالفان رژیم آل خلیفه به شمار می‌آید، در تاریخ 19 تیر تصاویر ویدئویی تحت عنوان «از محاصره امنیتی الدراز 20 روز می‌گذرد»، منتشر کرد که در آن محاصره مناطق منتهی به محل سکونت شیخ عیسی قاسم قابل مشاهده بود.

تظاهرات مردم بحرین در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر برجستۀ شیعیان این کشور در مقابل منزل وی در منطقۀ الدراز (27 تیر 1395)

با وجود این اقدامات، مردم بحرین از زمان سلب تابعیت شیخ قاسم در تاریخ 31 خرداد ماه سال جاری مقابل خانۀ این روحانی تحصن کرده و سیاست‌های رژیم حاکم را محکوم می‌کنند.

رژیم آل خلیفه در تازه‌ترین اقدام سرکوبگرانۀ خود، جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعی مخالف در این کشور را منحل و دستور مصادره اموال آن را صادر کرد. بنا بر حکم دادگاه، اموال و دارایی‌های مصادره شده الوفاق باید به خزانه دولتی واریز و منتقل شود.

وزارت دادگستری بحرین در تاریخ 25 خرداد ماه سال جاری فعالیت الوفاق را به حالت تعلیق درآورده بود. پیشتر این وزارتخانه دو گروه مخالف موسوم به «مؤسسۀ عصر روشنگری اسلامی» و «انجمن اسلامی الرساله» را نیز منحل کرده بود.

در تازه‌ترین واکنش‌ها به انحلال جمعیت الوفاقِ بحرین، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران انحلال این سازمان را اقدامی غیرسازنده توصیف و اعلام کرد این اقدام در راستای تشدید فشارهای سازمان یافته بر شخصیت‌ها و جمعیت‌های میانه‌رو در بحرین صورت گرفته است.

سلب تابعیت شیخ عیسی پس از آن صورت گرفت که دادگاهی در بحرین مجازات حبس شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به بیش از 2 برابر افزایش داد.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار اعمال اصلاحات و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. صدها تن نیز در این مدت بازداشت شده‌اند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku