News   /   اروپا

مرکل: ورود تروریست‌ها به اروپا در پوشش پناهجو

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

صدر اعظم آلمان می گوید گروه‌های تروریستی برخی از عناصر خود را در پوشش پناهجویانِ فراری از سوریه به اروپا فرستاده‌اند.

آنگلا مرکل روز دوشنبه در نشستی در شرق آلمان گفت: «در برخی موارد از موج پناهجویان برای قاچاق تروریست‌ها (به اروپا) استفاده شده است.»

بیش از یک میلیون و 100 پناهجو سال گذشته برای فرار از جنگ و فقر روانه آلمان شدند که تعداد بسیاری از آنان سوری هستند.

مرکل در حالی این اظهارات را مطرح کرد که هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان، بهمن 94 گفته بود گروه تروریستی داعش، عناصرش را در پوشش پناهجو به اروپا فرستاده است.

ماسن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زد.دی.اف آلمان افزود: «ما بارها شاهد بودیم که تروریست‌ها... در لباس پناهجویان خود را استتار کرده‌اند. این یک واقعیت است که سازمان‌های امنیتی با آن روبرو هستند.»

حضور پناهجویان در برلین، پایتخت آلمان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ماسن در این مصاحبه خاطر نشان کرد: «ما در تلاش هستیم که تا چنانچه تروریست‌‎ها و داعشی‌های دیگری هم وارد (اروپا) شده‌اند، آن‌‎ها را تشخیص داده و شناسایی کنیم.»

در آن زمان روزنامه برلینر زایتونگ آلمان به نقل از ماسن نوشت سازمان امنیت داخلی آلمان بیش از 100 سرنخ درباره حضور تروریست‌ها در میان پناهجویان حاضر در آلمان دریافت کرده‌ است.

ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده پیشین نیروهای ناتو در اروپا، در اسفند 94 گفته بود داعشی‌ها با استفاده از سیل پناهجویان، «همچون سرطان» در حال پخش شدن در اروپا هستند.

این در حالیست که راب وینرایت، رئیس یوروپل، انتشار برخی گزارش‌ها درباره سوء استفاده تروریست‌ها از بحران پناهجویان برای نفوذ به کشورهای اروپایی را اغراق آمیز خوانده و گفته بود: «هیچ مدرک مستدلی وجود ندارد که نشان دهد تروریست‌ها به صورت نظام‌مند از جریان پناهجویان برای نفوذ به اروپا استفاده می‌کنند.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku