News   /   اروپا

افزایش 42 درصدی جرائم ناشی از تنفر در بریتانیا پس از برگزیت

یکی از پیام‌های تنفری که پس از برگزیت ارسال شده است. (منبع: ایندیپندنت)

پلیس انگلیس، روز جمعه اعلام کرد تعداد جرائم ناشی از تنفر در بریتانیا پس از همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، 42 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در طول دو هفته (یعنی از 27 خرداد تا 10 تیر امسال)، 3076 مورد جرم ناشی از تنفر به پلیس گزارش شده که 915 مورد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

مردم بریتانیا روز پنج‌شنبه 3 تیر در همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیۀ‌ اروپا، پای صندوق‌های رأی رفتند. نزدیک به 52 درصد از بریتانیایی‌ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپایی رای دادند.

به گفتۀ پلیس، بیشترین موارد وقوع این گونه جرم ( که شامل 289 مورد بوده است) در روز 5 تیر، درست یک روز بعد از اعلام نتیجه همه‌پرسی، رخ داده است.

پس از اعلام نتایج برگزیت، گزارش‌های متعددی از آزار و حمله به اقلیت‌های قومی و خانواده‌های مهاجر و پناهجویان در بریتانیا به پلیس داده شد که از آن جمله می‌توان به انداختن گوشت خوک در مسجد لندن و شعارنویسی و نقاشی‌های نژادپرستانه دیواری علیه لهستانی‌ها اشاره کرد.

بنا بر اعلام پلیس، عمده این جرائم پس از برگزیت، آزار و اذیت، ضرب و شتم، ناسزا گویی و انداختن آب دهان به نشانه تنفر بوده است.

مارک همیلتون، سخنگوی شورای ملی روسای پلیس بریتانیا گفت: «در گزارش جدیدِ جرائم ناشی از نفرت ملی، شاهد از افزایش (این جرائم) هستیم. به وضوح می‌توان افزایش چشمگیری در وقوع این گونه جرایم در هفته‌های اخیر مشاهده کرد.»

همیلتون افزایش جرائم ناشی از نفرت در بریتانیا را «غیر قابل قبول» دانست.

برخی کارشناسان بر این باورند برگزیت، بیگانه‌ستیزی و نژادپرستی را در بریتانیا تحریک کرده که عواقب وخیم آن می‌تواند دامان مهاجران، پناهجویان و اقلیت‌ها را بگیرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku