News   /   اروپا

21 ماه حبس برای مسی اسطورۀ فوتبال جهان

لیونل مسی، فوتبالیست مطرح جهان، به 21 ماه حبس محکوم شد.

لیونل مسی، ستارۀ فوتبال جهان، به 21 ماه حبس محکوم شده است.

دادگاهی در بارسلونای اسپانیا، لیونل مسی، ستارۀ آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا را به اتهام 3 فقره فرار مالیاتی به 21 ماه زندان محکوم کرد. 

این دادگاه همچنین خورخه هوراسیو مسی، پدر این فوتبالیست مشهور آرژانتینی، را به دلیل جرائم مشابه به 21 ماه زندان محکوم کرده است.

بر اساس قوانین اسپانیا این احکام در دادگاه عالی اسپانیا قابل تجدید نظر است. همچنین مطابق قانون، احکام زندان کمتر از دوسال برای جرائم غیرخشونت‌آمیز برای بار اول، می‌تواند معلق شود. به همین دلیل بسیار بعید به نظر می‌رسد که مسی و پدرش دوران محکومیت خود را در زندان بگذرانند. 

تصویر آرشیوی از حضور لیونل مسی و پدرش در دادگاهی در بارسلونا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مسی و پدرش متهم هستند که از طریق شرکت‌های صوری در اروگوئه و کشور کوچک بلیز در امریکای مرکزی 4.7 میلیون دلار فرار مالیاتی داشته‌اند.

این دادگاه همچنین مسی و پدرش را محکوم به پرداخت جریمه‌ای حدود 3 میلیون دلار کرده است. 

تیم وکلای این ستارۀ فوتبال اعلام کرده‌اند مسی از هیچ یک از این تخلفات مالی خبری ندارد زیرا پدرش امور مالی وی را بر عهده دارد و گزارشی به مسی ارائه نمی کرده است.

مسی که قهرمانی در لالیگای اسپانیا و جام قهرمانان اروپا به همراه تیم فوتبال بارسلونا و پنج توپ طلای فوتبال جهان را در کارنامۀ خود دارد پیشتر گفته بود که پدرش امور مالی وی را بر عهده دارد.

خورخه هوراسیو مسی نیز گفته است که پسرش فقط فوتبال بازی می‌کند و کاری به مسائل مالی ندارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku