News   /   مصاحبه

تحقیقات اف بی آی درباره هیلاری کلینتون می‌تواند به وقوع هرج و مرج منجر شود

هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یک تحلیلگر سیاسی به پرس تی‌وی گفت گزارش اداره تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) درباره استفادۀ هیلاری کلینتون از سِرور شخصی ایمیل‌های خود در زمان تصدی  پست وزارت خارجه می‌تواند به بروز یک «هرج و مرج عظیم» در رقابت‌های انتخاباتی 2016 در امریکا منجر شود.

مأموران اف بی آی در ادامه تحقیقات خود روز شنبه (12 تیر) به مدت 3 ساعت و نیم با کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، مصاحبه کردند.

کیث پرستون، سردبیر و مدیر پایگاه اینترنتی «اتک د سیستم» روز یکشنبه (13 تیر) در این باره به پرس تی‌وی گفت: «احتمالاً تحقیقات اف بی آی در آستانۀ خاتمه یافتن است ... و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.»

وی افزود نتایج این تحقیق مشخص می‌کند که آیا کلینتون در وزارت خارجۀ امریکا به نقض مقررات متوسل شده بود و اقدامات وی به منزلۀ «ادارۀ نادرست اطلاعات محرمانه» محسوب می‌شود یا نه.

ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا با توجه به نتایج تحقیقات خود ممکن است به این نتیجه برسد که «قوانین فدرال مرتبط با امنیت ملّی» نقض شده است.

پرستون خاطرنشان کرد: «اگر این مسأله اتفاق بیفتد وزارت دادگستری امریکا مشخص می‌کند که آیا کیفرخواست اتهامات جنایی علیه هیلاری کلینتون صادر شود یا نه.»

این تحلیلگر سیاسی در ادامه به دیدار بیل کلینتون، همسر هیلاری و لورتا لینچ، دادستان کلّ امریکا اشاره کرد و گفت: «این مسأله مطمئناً نشان می‌دهد که رییس جمهور سابق تلاش می‌کند از نفوذ خود برای تعیین نتیجۀ این تحقیق استفاده کند.»

پرستون با بیان اینکه «برای جلوگیری از پیگیری هر نوع اتهام مجرمانه (علیه هیلاری)» لینچ ممکن است تحت فشار قرار بگیرد افزود «این یک موقعیت دشوار برای دادستان کل خواهد بود ... چرا که وی اساساً در موقعیت شروع (صدور) یک پیگرد کیفری علیه نامزد ریاست جمهوری حزب خود قرار دارد.»

استفادۀ کلینتون از سِرور شخصی ایمیل‌های خود در زمان تصدی  پست وزارت خارجه در دولت باراک اوباما، رییس جمهور امریکا به عنوان ابزاری برای حذف وی از گردونه انتخابات ریاست جمهوری 2016 به شمار می‌رود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku