پیشروی ارتش سوریه در حومه استان حمص

ورود کامیون امداد رسانی به حومۀ شمالی استان حمص در مرکز سوریه (12 تیر 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش سوریه با پیشروی در حومۀ استان حمص در مرکز این کشور کنترل روستاهای المشیرفه شمالی، الصالحیه و مسعده را در دست گرفته است.

به گزارش روز یکشنبۀ پایگاه خبریِ سوریه الآن، نیروهای سوری در حال پیشروی در حومۀ شرقیِ استان حمص هستند.

نیروهای ارتش سوریه قصد دارند منطقۀ ام الریش، پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش را در شهرک جب الجراحِ شرقی در حومۀ شرقی حمص پاکسازی کنند.

این اخبار در حالی منتشر شده است که بر اساس گزارش‌ها درگیری‌های شدید  و خونینِ نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها در مناطق شمالی استان حلب در شمال کشور نیز ادامه دارد.

یک نیروی ارتش سوریه در نزدیکی ارگ حلب در شمال این کشور که تحت کنترل ارتش قرار دارد (13 تیر 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

برخی خبرگزاری‌ها از پیشروی ارتش سوریه در این منطقه و قطع شدن مسیر کلیدی تدارکاتیِ تروریست‌ها خبر می‌‎دهند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیکِ روسیه به نقل از یک منبع نظامی، با پیشروی‌های ارتش سوریه در مزارع ملاح در استان حلب، این جادۀ تدارکاتی که در امتداد مسیر کاستیلو، یکی از شاهراه‌های تدارکاتی تروریست‎ها در شمال حلب است، قطع شد.

وی گفت: «ارتش (سوریه) بر مزارع ملاح مسلط شده است و مسیر تدارکاتی تروریست‎ها را که در امتداد جادۀ کاستیلو در شمال شهر (حلب) قرار دارد، قطع کرده است.»

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های دو گروه تروریستیِ موسوم به جیش الاسلام و جیش الفتح در شمال حلب، از روز چهارشنبه آغاز شده است. 

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku