مدنی: در گزارش کمیته صلح از اسرائیل جانبداری شده است

ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم کردن گزارش کمیته چهارجانبه بین المللی صلح خاورمیانه درباره اسرائیل و فلسطین اعلام کرد در این گزارش از تل آویو حمایت شده است.

ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، روز شنبه گزارش این کمیته را ناقص و مغرضانه توصیف کرده است.

مدنی با اشاره به اینکه این گزارش «منصفانه نیست» تاکید کرد در این گزارش از «اشغالگری اسرائیل و سیاست‌های غیرقانونی آن» چشم پوشی شده است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد کمیته چهارجانبه بین المللی باید به وظایف و مسئولیت‌های سیاسی، قانونی و اخلاقی خود عمل کند و برای پایان بخشیدن به اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف دست به اقدامات جدی بزند.

وی این اظهارات را یک روز بعد از انتشار گزارش هشت صفحه‌ای کمیته چهارجانبه – که متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، امریکا و روسیه است - مطرح کرد.

نمایی از یک شهرک غیرقانونی اسرائیل (تصویر آرشیوی)

در این گزارش راه حل موسوم به «راه حل دو کشور» تنها راه دستیابی به صلح در اراضی اشغالی معرفی شد.

این گزارش می‌افزاید شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل، تخریب منازل فلسطینیان و تصرف زمین‌های آنان «به طور پیوسته امکان دستیابی به راه حل دو کشور را تحلیل می‌برد.»

کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در این گزارش نوشت این موارد و اظهارات برخی «وزرای اسرائیلی مبنی بر اینکه کشور فلسطین هرگز نباید وجود داشته باشد، سوالات معقولی را درباره اهداف بلند مدت اسرائیل بر می‌انگیزد.»

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه سر باز می‌زند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku