News   /   اروپا

تهدید تروریستی علیه شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا

ترمینال 5 فرودگاه هیثرو در لندن، پایتخت انگلیس

انگلیس در پی یک تهدید تروریستی، تدابیر امنیتی را در فرودگاه هیثرو لندن تشدید کرد.

طارق احمد، وزیر حمل و نقل انگلیس، روز شنبه گفت در پی ادعای یک تهدید تروریستی علیه فرودگاه هیثرو لندن، پر رفت و آمدترین فرودگاه اروپا، اقدامات و تدابیر امنیتی در این فرودگاه تشدید شده است.

این تدابیر پس از آن اتخاذ شد که یک سازمان غیردولتی مبارزه با تروریسم موسوم به «گروه اطلاعاتی سایت» به نقل از یک حساب توئیتری وابسته به داعش درباره حملات تروریستی علیه پروازی از این فرودگاه به مقصد امریکا هشدار داد.

وزیر حمل و نقل انگلیس گفت: «همه ما باید درباره تهدید جهانی تروریسم هوشیار باشیم. ما در انگلستان همه جنبه‌های امنیتی حمل و نقل هوایی را بررسی کردیم و برای کاهش خطرات با شرکای بین المللی‌مان همکاری نزدیک داریم.»

طارق احمد افزود: «ما همچنان به اقدامات لازم برای حفاظت و تامین امنیت عمومی ادامه می‌دهیم اما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم جزئیات اقدامات خاص و یا مسائل عملیاتی را افشا کنیم.»

انفجار و تیراندازی در فرودگاه آتاتورک استانبول در ترکیه، 8 تیر 1395

تهدید ادعایی فرودگاه هیثرو در حالی است که سه‌شنبه گذشته انفجار و تیراندازی در فرودگاه آتاتورک استانبول در ترکیه بیش از 40 کشته و 240 زخمی بر جای گذاشت.

بنا بر شواهد، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده داشته است.

در۳ فروردین امسال نیز یک سری حملات تروریستی در فرودگاه و متروی بروکسل، پایتخت بلژیک، ۳۴ کشته و ۱۳۶ زخمی بر جای گذاشت. در ۲۲ آبان ۱۳۹۴ نیز یک رشته حملات تروریستی در پاریس، پایتخت فرانسه رخ داد که به کشته شدن 130 نفر و زخمی شدن ۳۶۸ تن دیگر منجر شد. مسئولیت این حملات را داعش بر عهده گرفت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku