انتقاد سوریه از جانبداری برخی اعضای شورای امنیت از گروه‎های تروریستی

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نمایندۀ سوریه در سازمان ملل متحد میگوید برخی اعضای شورای امنیت از گنجاندن نام بعضی گروه‎های تروریستی در فهرست سیاه تروریسمِ این نهاد جلوگیری کرده و با «میانه‌رو» خواندن این گروه‌ها، تلاش می کنند به آنها مشروعیت ببخشند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار جعفری روز جمعه در جلسه ای با عنوان «راهبرد جهانی سازمان ملل در مبارزه با تروریسم» در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت:«برخی از اعضای شورای امنیت در روزهای گذشته با درخواست سوریه مبنی بر گنجاندن نام گروهک تروریستی «ارتش محمد ابوعبیده المهاجر» در لیست گروهای تروریستی به‌رغم هم‎پیمان شدن این گروه با جبهه النصره مخالفت کردند.»

وی افزود چگونه می توان با تروریسم مبارزه کرد درحالی که برخی طرف ها، از گروه های تروریستی حمایت و دفاع می کنند و اعضای آنها را از مرزهای شمالی و جنوبی وارد سوریه و عراق می کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل ادامه داد، چالش‎های بزرگی در مقابل کشورهای عضو سازمان ملل قرار دارد، زیرا پدیده تروریست های خارجی که بر اساس گزارش های سازمان ملل ده ها هزار تن از آنها از 115 کشور و با کمک عربستان، قطر و ترکیه به سوریه و عراق اعزام شده اند، میزان احترام و پایبندی این کشورها را به وظیفه خود در مبارزه با تروریسم زیر سوال می برد.

انتقاد سوریه از حمایت برخی اعضای شورای امنیت از گروه های تروریستی(عکس از خبرگزاری فرانسه) 

جعفری همچنین گفت: «تنها راه مبارزه با تروریسم تشکیل یک ائتلاف بین المللی کارآمد با حضور کشورهای درگیر با تروریست ها به ویژه سوریه است.»

وی ادامه داد،‌ هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم که برخلاف بندهای منشور سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با کشورهای درگیر مبارزه با تروریسم انجام شود، شکست خواهد خورد.

جعفری نسبت به تلاش برخی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای دخالت نظامی در سوریه با استناد به ماده 51 منشور سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه هشدار داد و آن را نقض بندهای منشور و به بازی گرفتن قوانین بین‌المللی دانست.

جعفری در پایان گفت: «هم اکنون جلوگیری از ترویج اندیشه های تکفیری، افراط گرایانه و تشویق به خشونت و تروریسم، تلاش برای متوقف کردن کمک های مالی به گروه های تروریستی به صورت مستقیم توسط برخی از کشورها و جلوگیری از خرید نفت و گاز و آثار باستانی سوریه که به نوعی دیگر تأمین مالی تروریست ها در سوریه است، ضروری می باشد.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku