News   /   اروپا

پلیس بلژیک از دستگیری دو مظنون به دست داشتن در عملیات تروریستی خبر داد

عملیات شبانه پلیس ضد تروریسم بلژیک برای دستگیری یکی از مظنونین همکاری با گروه‎های تروریستی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دفتر دادستان فدرال بلژیک روز شنبه (5 تیر) اعلام کرد شب گذشته در عملیاتی ضد تروریستی 2 مرد دستگیر و برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شدند.

این خبر در بحبوحۀ انتشار گزارش‌هایی درباره حمله برنامه‌ریزی شده به محل استقرار تماشاچیان مسابقات فوتبال یورو 2016 در خارج از ورزشگاهها مطرح شد.

سخنگوی پلیس بلژیک گفت: «یکی از این افراد در (شهر) ورویرز (در شرق این کشور) و دیگری در تورنای (در نزدیکی مرز فرانسه) دستگیر شد. هنوز زود است که درباره یک حمله تروریستی صحبت کنیم. ابتدا باید این دو مرد بازجویی شوند.»

بلژیک در چند ماه گذشته و در پی حمله ترویستی به فرودگاه و متروی این کشور در حالت امنیتی فوق العاده قرار دارد و برگزاری بازی‎های جام ملت های اروپا (یورو 2016) در فرانسه این وضعیت را تشدید کرده است.

در حملات تروریستی به فرودگاه بروکسل در ۳ فروردین ( ۲۲ مارس)، 32 نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

چندین نفر از کسانی که در این حمله دست داشتند مستقیماً با عاملان حملات نوامبر 2015 (آبان 1394) به پاریس که 130 کشته به جا گذاشت، در ارتباط بودند.

مرکز ضد تروریسمِ بلژیک به پلیس این کشور در قبال حملات احتمالیِ یک گروه از تروریست‌های داعش هشدار داده است.

دادستانی بلژیک هفته گذشته نیز از دستگیری 12 مظنون به همکاری با گروه‎های تروریستی در عملیات پلیس این کشور خبر داد. 3 تن از این دستگیرشدگان به تلاش برای اقدام تروریستی متهم شدند و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

طبق اعلام دادستانی بلژیک، این اقدام در واکنش به نیاز به «مداخله فوری» در این مساله صورت گرفت.

پلیس بلژیک ژانویه 2015 (دی 1394) 2 تن از عناصر داعش را دستگیر کرد که بعداً مشخص شد با سلول‌های تروریستی که در حملات بروکسل و پاریس دست داشتند، درارتباط بودند.

یک منبع امنیتی در بلژیک 26 خرداد گفت پلیس این کشور پیام هشدارآمیزی دربارۀ عزیمت یک گروه از تروریست‌های داعش از سوریه به اروپا برای اجرای عملیات تروریستی در بلژیک و فرانسه، دریافت کرده است.

تاکنون ده ها نفر در بلژیک به اتهام همکاری با گروه های تروریستی دستگیر شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku