News   /   آسيا

پیکارجویان طالبان 25 مرد را در جنوب افغانستان دزدیدند

تصویری آرشیوی از پیکارجویان گروه طالبان در افغانستان (عکس از آسوشیتدپرس)

مقامات افغان می‌گویند پیکارجویانِ گروه طالبان با متوقف کردن خودروها و اتوبوس‌ها در ولایتِ جنوبیِ هلمند، 25 نفر را دزدیده‌اند.

براساس گزارش روز سه‌شنبۀ مقاماتِ امنیتی افغانستان، در ادامۀ عملیات آدم رباییِ گروه طالبان در بزرگراه‌های مناطق مختلف این کشور طی هفته‌های گذشته، این بار بزرگراهی در ولایت هلمند هدف قرار گرفت.

به گفتۀ عمر زواک، سخنگوی والیِ هلمند، پیکارجویان، این وسایل نقلیه را در مسیر اصلی ارتباطی میان کابل، پایتخت افغانستان با جنوب کشور و در نزدیکی شهر گریشک در ولایت هلمند متوقف کردند.

وی افزود پیکارجویان در نهایت 18 زن و کودکی را که در این خودروها حضور داشتند، آزاد کرده و تنها مردها را با خود بردند.

نیروهای پلیس و ارتش افغانستان در حال جستجو برای یافتنِ محل افراد ربوده شده هستند.

در همین حال قاری یوسف احمدی، یکی از سخنگویان گروه طالبان با انتشار بیانیه‎ای اعلام کرد پیکارجویان 27 نفر را از سه اتوبوس ربوده‎اند و در حال بازجویی از آن‌ها هستند.

در این بیانیه آمده است که طالبان کسانی را که بی‌گناه تشخیص دهد، آزاد می‎کند، اما افرادی که در دستگاه‌‎های دولتیِ افغانستان کار می‌کنند، محاکمه و مجازات خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که پیکارجویان طالبان مسافران بزرگراه‎ها را می‌ربایند. پیکارجویان در تاریخ 19 خرداد یک وسیلۀ نقلیه را در بزرگراه ارتباطی قندوز- تخار در شمال افغانستان متوقف کرده و 47 مسافر آن را به گروگان گرفتند.

اوایل خرداد نیز پیکارجویان طالبان 185 نفر را در بزرگراه قندوز- تخار ربودند و سپس اعلام کردند 26 تن از آن‌ها را کشته‌اند. پس از اولین گروگان‌گیری، عده‌‌ای آزاد شدند، اما تعدادی از مسافران کماکان در اسارت طالبان هستند.

از زمان مرگ ملا اختر منصور، سرکردۀ سابق گروه پیکارجوی طالبان در حملۀ پهپادیِ امریکا، موج جدیدی از حملات در افغانستان به راه افتاده است. روز دوشنبه بیش از 20 نفر در دو حادثۀ بمب‌گذاری جداگانه در کابل و ولایت شمالی بدخشان کشته شدند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku