News   /   آمريکا

سنای امریکا طرح‌ کنترل فروش سلاح را رد کرد

نمایی از مجلس سنای امریکا

مجلس سنای امریکا چهار طرح پیشنهادی برای کنترل فروش سلاح در این کشور را رد کرده است.

در حالی که چند روز از حملۀ خونین به باشگاه شبانۀ همجنسگرایان در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدای امریکا می‌گذرد، نمایندگان سنا موفق نشدند درباره یکی از حساس‌ترین مسائل داخلی امریکا به توافق برسند.

نمایندگان سنا روز دوشنبه (31 خرداد) نتوانستند درباره چهار طرح اصلاحیه قانونی درباره فروش سلاح در آمریکا به توافق برسند. هدف از این اصلاحیه‌ها محدود کردن فروش اسلحه به افراد، از جمله به مظنونان تروریستی بود. گفتنی است دو طرح از این اصلاحیه از سوی دموکرات‌ها و دو طرح از سوی جمهوریخواهان پیشنهاد شده بود.

دموکرات‌ها در طرح خود افزون بر ممنوعیت فروش سلاح گرم به افرادی که در فهرست تحت نظر و یا پرواز ممنوع اف‌بی‌آی قرار دارند، بررسی سوابق کیفری و سلامت روان افرادی را که قصد خرید سلاح دارند، خواستار شدند.

با این وجود، جمهوریخواهان با این اقدامات و به طور کلی با هرگونه طرحی برای محدود کردن فروش سلاح مخالف هستند.

پیشنهاد جمهوریخواهان این بود که فروش سلاح به افرادی که تحت نظر اف‌بی‌آی هستند، 72 ساعت به تاخیر بیفتد تا دولت بتواند در صورت نیاز برای ممنوعیت فروش سلاح به آنها، حکم دادگاه را بگیرد.

طرح دوم جمهوریخواهان نیز توسعه سیستم بررسی سوابق بود؛ دموکرات‌ها نیز این طرح‌ را رد کردند.

مجلس سنای امریکا در دسامبر سال 2012، پس از تیراندازی خونین در مدرسه‌ای در ایالت کانتیکت و همچنین حملات سن برناردینو در سال گذشته، طرح‌های مشابهی را به رای‌گیری گذاشت، اما این اقدامات نتیجه‌ای در پی نداشت.

جان کورنین، سناتور جمهوریخواهِ ایالت تگزاس

جان کورنین، سناتور جمهوریخواهِ ایالت تگزاس در این رابطه گفت: «همه سناتورها می‌خواهند از دسترسی تروریست‌ها به اسلحه ممانعت کنند، تا آنها نتوانند به انسان‌های بی‌گناه آسیب برسانند، اما هرکاری روشِ درست و غلط دارد.»

دیک دوربین، سناتور دموکرات

دیک دوربین، سناتور دموکرات نیز پس از جلسۀ رای‌گیری مجلس سنا گفت: «امشب، سنا به قربانیان حوادث خونین اورلاندو و سن برناردینو پشت کرد.»

در تيراندازي چهاردهم دسامبر سال 2012 در مدرسه ابتدايی سندی هوک شهر نيوتاون در کانتیکت، جوانی بيست ساله به نام «ادام لانزا» 26 نفر از جمله بيست کودک را کشت و سپس خودکشی کرد.

در حادثه خونین سن‌برناردینو، در دوم دسامبر 2015  نیز سید رضوان فاروق و تشفین مالک، ۱۴ نفر را کشتند و ۲۲ نفر دیگر را زخمی کردند؛ این زوج مهاجم در تیراندازی پلیس کشته شدند.

نمایی از محل حادثه تیراندازی در اورلاندو

در حادثه تیراندازی 23 خرداد در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا نیز، 49 نفر کشته و 53 نفر زخمی شدند؛ این حمله خونین‌ترین حمله مسلحانه امریکا محسوب می‌شود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku