ارسال تسلیحات ائتلاف امریکا به معارضان در سوریه

تصویری از یک فروند هواپیمای بوئینگ کی‌سی-135 نیروی هوایی امریکا که در پشتیبانی از ائتلاف تحت هدایت امریکا در سوریه در حال سوخت رسانی هوایی به یک فالکون جنگنده اف شانزده است. (8 دی 1394 ، عکس از خبرگزاری فرانسه)

ائتلاف تحت هدایت امریکا که مدعی است با گروه تکفیری داعش در سوریه می جنگد، از راه هوایی برای ستیزه جویان معارض دولت سوریه در شمال غرب این کشور سلاح ارسال کرده است.

گروه مخالف دولت دمشق موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرده است، هواپیمای ائتلاف امریکایی روز پنج شنبه (13 خرداد) برای ستیزه جویان معارض در شهر مارع در استان حلب سلاح و مهمات پرتاب کرده اند. 

این نخستین بار است که نیروهای ائتلاف برای گروه هایی غیر از نیروهای دموکراتیک سوریه سلاح پرتاب می کنند. 

 گروه‌های مسلح معارض در مارع نزدیک به مرز ترکیه از حمایت کشورهایی که به دنبال براندازی دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستند، برخوردارند و سلاح و تجهیزات مورد نیاز خود را از ترکیه تأمین می کنند. 

تصویری از آموزش تیراندازی به نیروهای تازه در اردوگاهی در منطقه تحت تصرف ستیزه جویان در استان حلب (17 بهمن 1394 ، عکس از خبرگزاری فرانسه)

امریکا و متحدانش از سال 2011 میلادی با آغاز ناآرامی ها در سوریه، به حمایت مالی و نظامی ستیزه جویان معارض دولت دمشق پرداخته اند.

 برخی از این تسلیحات در نهایت به دست تروریست های داعش افتاده است.

 در اکتبر 2014 ، داعش با انتشار تصاویر ویدئویی از دستیابی به سلاحها و تدارکاتی خبر داد که ارتش امریکا قصد داشته است به شبه نظامیان کردتبار در شهر کوبانی در سوریه تحویل دهد.

 سازمان عفو بین الملل نیز سال گذشته گزارش داد داعش از تسلیحات و تجهیزات ساخت امریکا که از ارتش عراق و شبه نظامیان به دست آورده، به تجهیز و توسعه زرادخانه ای مرگبار پرداخته است.

 

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku