News   /   آسيا

داعش تهدید کرد به هند حمله می‌کند

تصویر منتسب به نیروهای عملیاتی داعش

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که در هند عملیات تروریستی انجام می‌دهد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، داعش با انتشار ویدئویی همزیستی میان مسلمانان هند و هندوها را مضحک خوانده و اعلام کرده است در حال برنامه ریزی برای عملیات در ایالت گجرات، صنعتی‌ترین منطقه در غرب هند است.

داعش در این ویدیو، هندوها را کسانی خطاب کرده که گاو، درختان و خورشید می‌پرستند و از مسلمانان خواسته به مناطق تحت کنترل این گروه مهاجرت کنند.

گروه تروریستی داعش پس از تصرف مناطقی در عراق و سوریه و تثبیت خود، شاخه هایی را در لیبی، صحرای سینای مصر، اردن، افغانستان، نیجریه، جنوب شرق آسیا و غرب آفریقا تاسیس کرد.

با توجه به وجود اقلیتی 160 میلیون نفری از مسلمانان در هند به نظر می رسد این گروه تروریستی در نظر دارد پایگاهی نیز در هند تشکیل دهد.

در اواخر سال 1394 گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه پیام‌های داعش به زبان‌های محلی هند از جمله هندی، اردو، گجراتی و تامیلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود.

وزارت کشور هند اعلام کرد این پیام‌ها را به طور جدی ردیابی می‌کند و ماموران امنیتی این کشور هر گونه تهدیدی را کشف و خنثی خواهند کرد.

دولت چندی بعد دهها وبسایت که گفته شده از داعش حمایت کرده بودند را به دلیل ترغیب جوانان به افراط‌گرایی مسدود و شماری را در همین رابطه دستگیر کرد.

داعش از آموزه های بنیادگرایانه وهابی پیروی می کند و حدود 2 سال پیش ادعا کرد «خلافتی جهانی» تشکیل خواهد داد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku