پیشروی نیروهای عراقی؛ فرار فرماندهان داعش از انبار

نیروهای ارتش عراق در شهر تازه آزاد شده رطبه در استان انبار؛ 30 اردیبهشت 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گزارش‌های منتشره از فرار فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش از شهر الکرمه در استان انبار در پی پیشروی‌ نیروهای دولتی خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، سرهنگ محمود مرضی الجمیلی یکی از فرماندهان نیروهای عراقی در استان انبار گفت فرماندهان داعش در حال فرار از شهر الکرمه واقع در 48 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق هستند.

همچنین دستکم 35 تروریست داعش خود را تسلیم نیروهای امنیتی عراق در حومه شهر فلوجه کردند. شهر فلوجه در 69 کیلومتری غرب بغداد واقع شده است و تحت اشغال داعش می‌باشد.

یکی از مقامات امنیتی عراق که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت پیشروی نیروهای دولتی و نزدیک شدن به مناطق تحت اشغال داعش موجی از وحشت و اختلاف را در صفوف این گروه تروریستی به دنبال داشته است.

استقرار نیروهای ارتش عراق در بزرگراهی راهبردی در استان انبار؛ 30 اردیبهشت 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بعلاوه در عملیات مشترک نیروهای بسیج مردمی و ارتش، روز جمعه بزرگراهی راهبردی در حومه روستای طریبیل در غرب استان انبار و نزدیک مرزهای اردن از اشغال داعش آزاد شده است.

تروریست‌های داعش از تابستان1393 پس از ورود به خاک عراق، بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور را اشغال کردند و جنایات هولناکی در این مناطق مرتکب شدند.

گروه تکفیری داعش در ماه‌های اخیر در پی عملیات متعدد ارتش و نیروهای مردمی متحمل تلفات سنگین شده و از بسیاری از مناطق تحت اشغال خود بیرون رانده شده است.

نیروهای عراقی کنترل بخش‌های وسیعی از انبار از جمله رمادی مرکز این استان و شهر هیت را به دست گرفته‌اند؛ با این حال سایر قسمت‌های این استان از جمله فلوجه به عنوان دومین شهر بزرگ استان کماکان تحت اشغال داعش قرار دارد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku