News   /   ايران

علوی: دستگیری و انهدام بیش از 20 تیم تروریستی در سال گذشته

محمود علوی وزیر اطلاعات (عکس ایسنا)

وزیر اطلاعات از دستگیری و انهدام بیش از 20 تیم تروریستی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت،امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است.

علوی افزود، برغم توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم،‌ ایران سال گذشته را با امنیت و آرامش پشت سر گذاشت.

وزیر اطلاعات گفت: « در سالی که گذشت بیش از 20 تیم تروریستی که برنامه انفجار و اقدامات ضدامنیتی داشتند توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده یا به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره از آن‌ها به دست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی به هر حرکت آن‌ها وجود دارد.»

وی ادامه داد، دستگیری چند تیم پشتیبانی تیم‌های تروریستی و کشف مراکزی که در آن‌ها نگهداری مواد منفجره، ساخت بمب و اقدامات دیگر انجام می‌شد از دیگر فعالیت‌های وزارت اطلاعات بوده است.

علوی خاطرنشان کرد:« طی یک سال گذشته هلاکت سرکرده و اغلب اعضای تروریستی گروهک تروریستی انصارالفرقان را در جنوب شرق کشورمان داشتیم. در عین حال رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و همچنین اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است که در سال گذشته موفق به کشف حدود 54 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و 2 تن مواد پیش‌ساز و همچنین کشف و انهدام 17 لابراتوار تولید مواد مخدر و ضربه به 291 باند تولید و توزیع مواد مخدر شد.»

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت اطلاعات در عرصه مقابله با «نفوذ»، گفت، این موضوع همواره مورد توجه و هشدار مقام معظم رهبری بوده و مبارزه با جاسوسی دشمن همیشه مورد توجه سربازان گمنام امام زمان (عج)‌بوده و با هوشمندی از این موضوع جلوگیری کردند که مقام معظم رهبری کتباً از همت و تلاش آن‌ها قدردانی فرمودند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد، در عرصه بین‌المللی نیز در زمینه مبادله زندانیان، مأموریتی که شورای عالی امنیت ملی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشت با موفقیت به مرحله انجام رسانده شد و در نتیجه مذاکراتی که انجام گرفت چند زندانی ایران از زندان‌های آمریکا آزاد، از چندین فرد تحت تعقیب رفع تعقیب به‌عمل آمد، یک بانک از تحریم خارج شد و 400 میلیون دلار سرمایه ایران با سود آن که جمعاً 1 میلیارد و 710 میلیون دلار می‌شد به کشور بازگشت.

وی همچنین اظهار کرد:‌ سال گذشته شاهد حوادث ناامنی و ضدامنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم و صدای انفجار بمب و بوی باروت را از کشورهای منطقه و حتی کشورهای دوردست همچون فرانسه و بلژیک حس می‌کردیم. در این میان ایران علیرغم توطئه‌ها و دسیسه‌های گسترده سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و تلاش مذبوحانه مزدوران آن‌ها، گروه‌های ترویستی و تکفیری برای به چالش کشیدن امنیت ایران، سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت.

وی خاطرنشان کرد، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بسیج،‌ قوه قضائیه، ارتش ، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شورایعالی امنیت ملی،‌ شورای امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و سایر نهادهای موثر در امنیت در سالی که گذشت دست در دست هم نهاده با صمیمیت و اخلاص در جهت برقراری امنیت برای مردم از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku