دولت مستعفی یمن از مذاکرات صلح کنار کشید

این دومین بار است که هیات دولت مستعفی یمن مذاکرات را ترک می کند.

دولت مستعفی یمن که از حمایت عربستان برخوردار است از مذاکرات صلح این کشور کنار کشید.

این اقدام ضربه جدیدی به تلاش سازمان ملل متحد برای بازگرداندن صلح به این کشور فقیر وارد کرده و سرنوشت مذاکرات صلح را در هاله ای از ابهام فرو برده است.

این دومین بار طی یک ماه اخیر است که هیأت نمایندگی دولت یمن مذاکرات صلح را ترک می کند.

عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، روز سه شنبه در پیامی توئیتری ضمن اعلام این خبر، انصار الله را در این خصوص مقصر دانست.

المخلافی که ریاست هیأت نمایندگی دولت یمن را بر عهده دارد افزود از اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواسته انصار الله را برای پذیرش خواست های دولت یمن قانع کند.

تصویری از نشست طرف های مختلف یمنی در مذاکرات کویت (خبرگزاری فرانسه)

در بیانیه‌ای که توسط هیأت دولت مستعفی یمن صادر شده آمده است تحریم مذاکرات تا زمانی که انصار الله مطابق مسائل توافق شده عمل نکند ادامه می یابد.

در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته شده فشار بیشتری بر انصار الله وارد کنند.

منابع نزدیک به مذاکرات تأئید کردند که جلسه ای که قرار بود اوایل امروز (سه شنبه) برگزار شود، پس از خروج هیات دولت مستفعی یمن لغو شده است. 

این در حالی است که اسماعیل ولد شیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن دو روز پیش نسبت به نتیجه بخش بودن این دور از مذاکرات ابراز خوش بینی کرده بود. 

برخی گزارش ها پیش تر از احتمال نهایی شدن یک توافق میان هیات دولت مستعفی و مبارزان حوثی بر سر آزاد سازی اسرای زندانی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خبر داده بودند. 

طرف‌های درگیر در یمن 11 اردیبهشت امسال نخستین مذاکرات رو در روی خود را برگزار کردند؛ مذاکرات جدید صلح یمن از تاریخ 19 فروردین در کویت آغاز شده است.

بیش از یک سال تجاوز آشکار عربستان سعودی به یمن عمدتاً مناطق غیرنظامی بیش از 9 هزار و 500 کشته بر جای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku