دستگیری مقام‌های فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی در رام الله

نیروهای اسرائیلی در یک ایست بازرسی در نزدیکی رام‌الله؛ عکس از خبرگزاری فرانسه

نیروهای اسرائیلی با حمله به شهر رام‌الله در کرانه باختری نماینده پارلمان فلسطین و عضو جنبش مقاومت حماس را به طرز اهانت آمیزی بازداشت کرده‌اند.

خبرگزاری صفای فلسطین به نقل از منابع محلی فلسطینی اعلام کرد نظامیان اسرائیلی پس از حمله به منزل عبدالجابر الفقهاء، نماینده پارلمان فلسطین او را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

منا منصور یکی دیگر از نمایندگان پارلمان فلسطین در خصوص بازداشت الفقهاء گفت: «بازداشت او غیر قانونی است و اسرائیل با این اقدام کلیه قوانین و پیمان‌های بین المللی را زیر پا قرار داده است.»

 به گفته منا منصور رژیم اسرائیل با بازداشت نمایندگان ملت فلسطین می‌خواهد این پیام را به گوش همه برساند که این رژیم می‌تواند بدون استثنا همه را بازداشت کند.

وی افزود رژیم اسرائیل برای دستیابی به امتیازات سیاسی و اعمال فشار بر حکومت حماس که در سال 2006 تشکیل شد، نمایندگان پارلمان را بارها بازداشت کرده است.

درگیری‌ها میان فلسطینیان و نیروهای ارتش اسرائیل در کرانه باختری اشغالی که «انتفاضۀ سوم» نامیده می‌شود از مهر ماه سال 1394، با ورود صهیونیست‌های شهرک نشین به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای اسرائیلی، آغاز شد.

تل آویو برای متوقف کردن اعتراض‌ فلسطینیان، سیاست‌های سختگیرانه‌ای اعمال کرده است که از جملۀ آن‌ها می‎توان به ممنوعیت برگزاری نماز در مسجد الاقصی برای افراد کمتر از 40 سال، بازداشت‌های بدون حکم قضایی و سرکوب و ارعاب معترضان فلسطینی با شلیک گلوله‎های جنگی، اشاره کرد.

بنا بر گزارش‌ها، تا کنون در این درگیری‌ها بیش از 200 فلسطینی شامل زنان و کودکان به ضرب گلولۀ نیروهای اسرائیلی کشته و بسیاری دستگیر شده‌اند.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku