تظاهرات روز نکبت با پیام تکریم آرمان فلسطین

فلسطینیان ساکن شهر نابلس در کرانه باختری با برگزاری راهپیمایی بر حفظ آرمان فلسطین تأکید کردند، 26 اردیبهشت 1394.(منبع عکس: خبرگزاری فرانسه)

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین همزمان با فرارسیدن سالگرد تاسیس رژیم اسرائیل «روز نکبت»، فلسطینیان ساکن کرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی 1948 با برگزاری گردهمایی و راهپیمایی بر حفظ آرمان های فلسطین و حاکمیت کشور خود تأکید کردند.

اسرائیل اعلام کرده که هرگز حق مراجعت فلسطینیان به سرزمین های خود را نخواهد پذیرفت زیرا این امر مخل هویت این رژیم است. 

شرکت کنندگان در تظاهرات روز نکبت که با درگیری با نظامیان اسرائیلی همراه بود علاوه بر پرچم فلسطین کلیدهایی نمادین را به نمایش گذاشتند که نماد حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به اراضی که در سال 1948 از آن بیرون شدند بود.

در همین راستا، زکریا الآغا رئیس کمیته ملی شصت و هشتمین سالگرد روز نکبت بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود و مقابله با چالش ها مردم فلسطین و رفع درد و رنج و محرومیت های آنان تأکید کرد.

رئیس کمیته ملی شصت و هشتمین سالگرد روز نکبت همچنین بر حفظ وحدت ملی فلسطین با هدف تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس و نیز مقابله با سیاست ها و خشونت های اسرائیلی ها تأکید کرد. 

صدها هزار فلسطینی در پی تاسیس رژیم اسرائیل در 1948 و بر اثر مصائب جنگ مربوطه از موطن خود آواره شدند.

به نشانه گذشت 68 سال از این فاجعه که فلسطینیان با تعبیر نکبت از آن یاد می‌کنند صدای آژیر به مدت 68 ثانیه در کرانه باختری بلند بود.

ماشین‌ها و عابران در رام‌الله و بیت لحم حین این مراسم تردد خود را قطع کرده و سکوت اختیار کردند.

 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku