استفادۀ یک آرایشگر از دهان برای کوتاه کردن مو!

آرایشگر هندی با دهان موی مشتریان را کوتاه می‌کند.

یک آرایشگر هندی به دلیل معلولیت جسمی، از دهانش برای کوتاه کردن موی مشتریان خود کمک می‌گیرد.

انصار احمد، که در شهر بنارس هند زندگی می‌کند، هنر آرایشگری را از کودکی و به شیوه‌ای سنتی آموخته است اما 15 سال پیش در حادثه‌ای یکی از دستانش به شدت آسیب می‌بیند و انصار به فکر راه چاره می‌افتد. او خیلی سریع در می‌یابد که دهانش می‌تواند به اندازه دست در کوتاه کردن مو به او کمک کند.

انصار می‌گوید: «در آن زمان چون نمی‌توانستم با یک دست کار کنم دچار مشکلات زیادی شده بودم. 3 سال طول کشید تا توانستم یاد بگیرم با دهان کار کنم. حالا به راحتی می‌توانم قیچی را در دهانم نگه دارم و با آن موهای مشتریانم را کوتاه کنم.»

کار انصار به قدری خوب و مورد پسند مشتریان است که افراد زیادی پشت در مغازه او صف می‌بندند تا موهای خود را به دست انصار بسپارند. آن‌ها کار وی را «عالی و بی نقص» توصیف می‌کنند.

انصار می‌گوید قصد دارد نام خود را در کتاب رکوردهای گینش ثبت کند. او روز 3 می (14 اردیبهشت) اعلام کرد که می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک به همین روش در مدت 25 ساعت موهای افراد مختلف را به صورت رایگان کوتاه کند.

این آرایشگر هنرمند، اهداف بلندپروازانۀ دیگری نیز دارد. او قصد دارد مرکزی برای آموزش آرایشگری و کوتاه کردن مو به معلولین جسمی راه بیندازد تا بتوانند شغلی برای خود دست و پا کنند. او به خبرنگاران گفته است تا کنون به شماری از کودکان معلول در محل زندگی خود آموزش داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku