تظاهرات معلمان و مربیان آموزشی در آرژانتین

تظاهرات معلمان و مربیان آموزشی در آرژانتین، 23 اردیبهشت 1395 (رویترز)

هزاران نفر از معلمان، مربیان و اساتید دانشگاه در مراکز آموزش دولتی و خصوصی آرژانتین در اعتراضی صنفی در خیابان‌های بوئینس آیرس، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان، روز پنجشنبه در اعتراض به شرایط کاری نامناسب و دستمزدهای ناکافی در خیابان‌ها تجمع کردند و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

تظاهر کنندگان بر این باورند که دولت اقدامات لازم را در چارچوب توافق ماه فوریه با اتحادیه‌های معلمان در مورد حقوق و شرایط کاری آنها انجام نداده و همچنان سیاست‌های خود را پیش می برد.

گفتنی است دولت آرژانتین پیشتر در مذاکره با 6 اتحادیه معلمان وعده افزایش 31 درصدی دستمزدها را داده بود اما هنوز این وعده را محقق نکرده است.

بنا بر آمارها، تورم در آرژانتین حدود 25 درصد است و شهروندان و کارکنان دولتی خواستار افزایش دستمزدها بسیار بیشتر از نرخ تورم هستند.

احیای اقتصاد بیمار آرژانتین از جمله وعده‌های مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور راست گرای این کشور بوده است. وی کار خود را به عنوان رئیس جمهور از  ۱۹ آذر ۱۳۹۴ آغاز کرده است. اما منتقدین، وی را به پیروی از سیاست های اقتصادی لیبرال و کاهش بودجه های عمومی در بخش بهداشت و آموزش و پرورش متهم کرده اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku