رژیم اسرائیل شهرک جدیدی در کرانه باختری می سازد

نمایی از روند ساخت و ساز اسرائیل در شهرک غیرقانونی نیو یاکوف (Neve Yaakov) در شرق بیت المقدس. (10 فروردین 1395 ، عکس از خبرگزاری فرانسه)

رژیم اسرائیل در ادامه بی توجهی به درخواست های بین المللی برای توقف روند شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین، از طرح های جدید خود برای ساخت یک شهرک در کرانه اشغال شده باختری خبر داده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، وزارت امور نظامی رژیم اسرائیل، روز شنبه (19 اردیبهشت) اعلام کرد واحدهای جدید شهرک نشین در نزدیکی شهرک سیلو در شمال کرانه باختری ساخته خواهد شد.

این شهرک جدید اسرائیلی نشین از 139 واحد مسکونی تشکیل شده و قرار است به 40 خانواده که هم اکنون در شهرک امونا سکونت دارند، واگذار شود.

شهرک امونا که در سال 1997 در املاک شخصی فلسطینی ها در شرق شهر رام الله در کرانه باختری ساخته شد، قرار است تا پایان سال جاری میلادی تخلیه شود.

در سال 2006 میلادی ، دادگاه عالی اسرائیل با صدور حکمی این شهرک را غیرقانونی دانست و دستور تخریب آن را صادر کرد.

بعد از چند بار تاخیر در اجرای این حکم ، رژیم تل اویو اعلام کرد تنها برخی از ساختمان های این شهرک تخریب خواهد شد.

 تخریب یک جاده در شهرک غیرقانونی اسرائیل موسوم به امونا در شرق شهر رام الله در کرانه اشغال شده باختری (1 مرداد 1392 ، عکس از اسوشیتدپرس)

در ماه می سال 2014 ، تحقیقات نیروی پلیس اسرائیل نشان داد کل این شهرک بر اراضی شخصی فلسطینی ها قرار گرفته است.

در ماه دسامبر همان سال ، دادگاه عالی اسرائیل دستور داد این شهرک ظرف دو سال تخلیه و منهدم شود.

شهرک نشینان اسرائیلی مدعی هستند بخشهایی از این شهرک را به طور قانونی خریداری کرده اند اما مشخص شده اسنادی که به دادگاه ارائه دادند، جعلی و ساختگی است.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرک که رژیم اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی از جمله در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند.

همه شهرک‌های اسرائیل طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند و اسرائیل به درخواست های مطرح شده مبنی بر توقف گسترش شهرک سازی در اراضی اشغال شده فلسطینی بی اعتنایی می کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku