News   /   ايران

علی اکبر صالحی با یوکیا آمانو در وین دیدار کرد

دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین (عکس از ایرنا)

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و درباره اقدامات صورت گرفته در چارچوب برجام گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، صالحی که روز چهارشنبه وارد وین شد، پس از دیدار با آمانو در جمع خبرنگاران گفت: «این جلسه به قصد مرور اقدامات صورت گرفته در چارچوب برجام در سه ماهه نخست بود. آقای آمانو گزارش خوبی ارائه كرد، ما هم مسائلی را كه مورد نظرمان بود، مطرح كردیم.»

صالحی درباره این دیدار گفت :«مسائل را واضح و روشن مطرح و سعی كردیم كه غلظت سیاسی آن را كم كنیم و به مفهوم فنی و حقوقی آن بیفزاییم.»

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برجام افزود: «برجام یك تفاهم نامه بسیار قطور است و بندهای زیادی دارد كه در برخی بندها ممكن است نظرات مختلفی به لحاظ تفسیری بیان شود، به همین دلیل ما اصرار داریم آژانس مطابق آنچه كه در بندها آمده و نوشته شده نظر دهد نه مطابق آنچه كه ممكن است با برداشت‌های متفاوت مطرح شود.»

صالحی که از پراگ پایتخت جمهوری چک عازم وین شد، درباره سفر خود به کشورهای چک و اسلواکی نیز گفت: «مذاكرات خوبی صورت گرفت. چك و اسلواكی هر دو در مسائل هسته‌ای، كشورهای پیشرفته‌ای هستند؛ ما در ارتباط با پروژه‌هایی كه می‌توانیم با یكدیگر اجرا كنیم، بحث كردیم.»

صالحی افزود: «تعدادی از پروژه‌ها را مشخص كردیم و به زودی همكاری‌های خود را هم با چك و هم با اسلواكی در زمینه‌های فناوری هسته‌ای شروع خواهیم كرد. كارشناسان آنها به ایران خواهند آمد و روابط و دید و بازدیدهای كارشناسی به زودی انجام خواهد شد.»

گفتنی است، صالحی در چک با باگوسلاو سوبوتکا نخست وزیر، لویومیر زائورالک وزیر امور خارجه و یان ملادک وزیر صنعت و تجارت چک دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این کشور اروپای شرقی همچنین با رئیس ایمنی هسته‌ای دیدار و از توانمندی‌های پژوهشی و فنی این کشور بازدید کرد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku