پیرزنی پس از 67 سال کتاب را به کتابخانه پس داد!

تصویر کتابی که پس از 67 سال به کتابخانه بازگردانده شد.

یک زن نیوزیلندی پس از 67 سال کتابی را که امانت گرفته بود، به کتابخانه بازگرداند.

در روز 17 دسامبر 1948 (27 آذر 1327)، دختری کتاب «افسانه‌ها و اسطوره‌های مائوری لند» نوشتۀ الکساندر رید را از کتابخانه به امانت گرفت و دیگر آن را پس نداد.

 اما روز سه شنبه زنی به کتابخانه آوکلند، شهری پرجمعیت در شمال نیوزیلند مراجعه کرد و پرسید جریمۀ دیرکرد بازگرداندن کتاب پس از 24 هزار و 605 روز چقدر خواهد بود.

زوئی کورنلیوس، مسئول کتابخانه گفت: «آن زن به من گفت که کتاب را زمانی که کودک بوده از این کتابخانه به امانت گرفته و تمام این سال‌ها قصد بازگرداندن آن را داشته است.»

تصویری از صفحه آخر کتاب که تاریخ ورود و خروج کتاب از کتابخانه را نشان می دهد.

وی افزود: «او کمی خجالت‌زده به نظر می‌رسید اما من خوشحال بودم چرا که او گفت در طول چند دهه، بارها این کتاب را خوانده و لذت برده است و همین من را خوشحال کرد، زیرا کتاب در محل مناسبی بوده و مورد توجه قرار گرفته است.»

کورنلیوس گفت این زن متحمل هیچ هزینه‌ای نخواهد شد چرا که در زمان به امانت گرفتن کتاب، کودک بوده و در این کتابخانه کودکان ملزم به پرداخت جریمۀ دیرکرد نیستند.

با این حال اگر قرار بود وی جریمه را بپردازد بنا بر قوانین این کتابخانه باید به ازای هر روز دیرکرد، یک دلار نیوزلند یعنی در مجموع 24 هزار و 605 دلار نیوزلند (معادل 17 هزار دلار امریکا و 11 هزار و 700 یورو) می‌پرداخت.

کتابخانۀ آوکلند اعلام کرد این زن هیچ نام و نشانی از خودش در مدارک کتابخانه باقی نگذاشته بود تا بتوانند ردی از وی پیدا کنند. همچنین سوابق اعضای کتابخانه در دهه 40 میلادی امروزه دیگر موجود نیستند.

پیرزن به کورنلیوس گفت که وی خارج از شهر آوکلند زندگی می‌کند اما برای دیدار خانواده و بازگرداندن کتاب به این شهر سفر کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku