News   /   آمريکا

تلفات زلزله اکوادور به 507 نفر رسید

ویرانی ناشی از زلزله در اکوادور (31 فروردین 95، عکس از خبرگزاری رویترز)

همزمان که تلاش‌های امداد و نجات در مناطق زلزله زده اکوادور سه‌شنبه وارد سومین روز خود می شود این کشور با این واقعیت تلخ مواجه است که شمار بازیابی اجساد از بازماندگان بیشتر بوده به طوری که آمار تلفات از مرز 500 نفر گذشته است.

مسئولان همچنین ارزیابی امر خطیر بازسازی مناطقی را که شنبه تحت تاثیر زلزله 7.8 ریشتری –یکی از مخرب ترین زمین لرزه‌های چند ده سال اخیر این کشور امریکای لاتین- قرار گرفت  آغاز و اعلام کردند که شمار تلفات به 507 و مجروحان حدود 2 هزار و 560 تن رسیده و هزار و 700 تن هم کماکان مفقود هستند.

در همین حال رافائل کورئا، رئیس جمهور اکوادور، هزینه بازسازی خسارات ناشی از زلزله را حدود سه میلیارد دلار اعلام کرد یعنی معادل سه درصد تولید ناخالص داخلی کشور.

این زمین لرزه خسارت‌های فراوانی را در نواحی ساحلی شمال غرب این کشور به بار آورده و بسیاری از خانه‌ها و هتل‌ها فروریختند و چندین شهر به ویرانه تبدیل شدند.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اظهار تاسف از وقوع زمین لرزه مهیب در اکوادور٬ این سانحه دلخراش را به مردم و دولت این کشور و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه مراتب هم‌دردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت اکوادور و بازماندگان این زلزله ابراز داشت و برای مصدومان و مجروحان حادثه آرزوی سلامتی کرد.

امریکا پیشنهاد کمک داده اما کورئا که از منتقدان جدی سیاست خارجی امریکا در منطقه است هنوز پاسخی نداده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku