یورش پلیس اردن به مقر حزب جبهه عمل اسلامی

مراد العضايله سخنگوی جبهه عمل اسلامی (نفر دوم چپ) در جمع خبرنگاران در پی یورش نیروهای امنیتی به سازمان متبوع وی، 29 فروردین 1395. (عکس از اسوشیتد پرس)

نیروهای امنیتی اردن روز یکشنبه (29 فروردین) مقر اصلی حزب جبهه عمل اسلامی شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین در امان پایتخت این کشور را اشغال کردند.

 به گزارش روزنامه اردنی السوسنه، نیروهای امنیتی اقدام خود را این گونه توجیه کردند که این حزب فاقد مجوزهای لازم برای فعالیت است.

دولت اردن سپس مدعی شد که نیروهای امنیتی مقر این حزب را با دفاتر غیرقانونی منتسب به اخوان اشتباه گرفتند.

 حزب العمل اسلامی پس از این اقدام با انتشار بیانیه ای اقدام نیروهای امنیتی را به شدت محکوم کرد و از حمله و تعامل بسیار بد با بزرگترین و قدیمی ترین حزب اردنی ابراز تاسف کرد.

این حزب خاطر نشان کرد، اقداماتی از این دست در سایه ناکامی حکومت در قضایای سیاسی و اقتصادی، کشور را دچار تنش مضاعف خواهد کرد. بنابر بیانیه این حزب، حکومت اردن دیگر به جریان سیاسی کشور اهمیت نمی دهد.

نیروهای امنیتی اردن چهارشنبه مقر اصلی جنبش اخوان المسلمین در امان پایتخت این کشور را تعطیل کردند.

 حزب مزبور در بیانیه خود حکومت امان را به عذرخواهی علنی از این حزب فراخواند. افزون بر آن، این حزب همچنین از حکومت خواست تا حمله به اعضا و مقرهای این حزب را متوقف کند.

حزب العمل در تشریح این اتفاق عنوان کرد نیروهای امنیتی پس از اشغال ساختمان، کلیه کارمندان و اعضای حزب و خبرنگاران را به تخلیه ساختمان واداشتند. نیروهای امنیتی همچنین کارت شناسایی تمام افرادی را که در ساختمان حضور داشتند، گرفتند.

 پیش‌تر نیروهای امنیتی اردن با حمله به مقرهای اخوان المسلمین در منطقه المفرق در شمال اردن ومقر این گروه در شهر مادیا در جنوب این کشور، ساختمان آنها را مهر و موم و فعالیت آنان را ممنوع اعلام کردند. در همین راستا، حکومت اردن گروه اخوان المسلمین را از اجرای انتخابات داخلی به بهانه نداشتن مجوز فعالیت سیاسی منع کرد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku