مردم فلسطین به مناسبت روز اسیر تظاهرات کردند

تظاهرات مردم فلسطین به مناسبت روز اسرا؛ 29 فروردین 1395

مردم فلسطین با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در شهرهای مختلف مراسم «روز اسیر فلسطینی» را برگزار کرده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، هیأت امور اسرا و باشگاه زندانیان فلسطینی روز یکشنبه (29 فروردین) با برپایی راهپیمایی در رام‌الله و البیره روز اسیر فلسطینی را گرامی داشتند.

در این راهپیمایی که در مرکز شهر رام‌الله در میدان یاسر عرفات برگزار شد، صدها شهروند فلسطینی شرکت کردند.

لیلی غنام، استاندار رام‌الله در این مراسم بر حق آزادی زندانیان فلسطینی از زندان‌های رژیم اسرائیل تاکید کرد و افزود همه مقام‌های فلسطینی و در رأس آنها محمود عباس برای آزادی زندانیان بی‌وقفه تلاش می‌کنند.

عیسی قراقع، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی نیز در این مراسم از سازمان ملل خواست تا اسرائیل را به عنوان یک رژیم شرم‌آور معرفی و ثبت کند، چرا که این رژیم دست به جنایات ضد بشری می‌زند.

وی از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل خواست برای بررسی نقض توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله ژنو از سوی رژیم اسرائیل و دیگر جنایاتش یک جلسه ویژه تشکیل دهد. اسامه السعدی، یکی از نمایندگان عرب کنیست اسرائیل در این مراسم نیز گفت موضوع اسرا از دیگر جنایات اسرائیل مهمتر است، چون آنها با انواع رفتارهای غیرانسانی روبه‌رو می‌شوند و باید هر چه زودتر آزاد شوند.

راهپیمایی در غزه

در غزه نیز هزاران نفر با راهپیمایی از میدان اصلی شهر غزه به سوی مقر صلیب سرخ مراسم روز اسیر فلسطینی را برگزار کردند.

مردم غزه با خواندن سرودهای حماسی و سر دادن شعار، رژیم اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آن را محکوم کردند.

آنها همچنین بر ایستادگی خود مقابل رژیم اسرائیل تاکید کردند.

خالد البطش یکی از رهبران گروه جهاد اسلامی در این راهپیمایی از سازمان همکاری اسلامی خواست موضوع آزادی اسرای فلسطینی را در راس کار خود قرار دهد.

خلیل الحیه یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز با اشاره به اینکه هیچ چیز مانند وحدتِ فلسطینی‌ها، رژیم اسرائیل را از پا در نخواهد آورد، تمام گروه‌های فلسطینی را به وحدت دعوت کرد.

به گزارش منابع عربی، در حال حاضر 7 هزار زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل حضور دارند که در 22 زندان نگهداری می‌شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku