مفتی اعظم سعودی: همه کلیساها در شبه جزیره عربستان تخریب شوند

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم سعودی و از نوادگان محمد بن عبدالوهاب، بنیانگذار وهابیت (عکس: رویترز)

شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم سعودی و از نوادگان محمد بن عبدالوهاب، بنیانگذار وهابیت در عربستان خواستار تخریب همه کلیساها در شبه جزیره عربستان شد.

به گزارش روز سه شنبه راشاتودی، این مفتی تندروی سعود در ویدئویی که به تازگی منتشر کرده با اشاره به اینکه نسل‌های قبلی دختران عرب در 12 سالگی ازدواج کرده‌اند گفت: «برای دختران بهتر است که در 10 سالگی ازدواج کنند.»

نواده بنیانگذار وهابیت با تاکید بر اینکه رانندگی زنان، آنها را در معرض «شر» قرار می دهد، استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر و بازی شطرنج را رد کرده و گفته است: «توئیتر منشا شر، فساد و تباهی است و شطرنج نیز باعث عداوت و خصومت میان مردم می‌شود.»

گروه‌های حامی حقوق بشر تاکنون بارها رژيم عربستان سعودی را به دليل اعمال فشار بر زنان و جوانان بر مبنای احکام غیرمنطقی و افراطی که ریشه در وهابیت دارد مورد انتقاد شدید قرار داده اند.

مفتی اعظم سعودی بازی شطرنج را فعلی قبیح می داند.

گفتنی است زنان عربستان نه تنها حق رانندگی بلکه حتی حق رای دادن در اين کشور پادشاهی ندارند و جوانان نیز به انحاء مختلف تحت فشار قرار دارند.

ديده بان حقوق بشر پیشتر در بيانيه‌اي اعلام کرد مقامات سعودی «به سرکوب يا عدم حمايت از حقوق 9 ميليون زن و دختر عربستانی ادامه می‌دهند.»

ملک فهد، پادشاه وقت سعودی در سال ۱۹۹۹ شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ را به عنوان مفتی عام عربستان سعودی منصوب کرد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku