News   /   اروپا

تظاهرات علیه اصلاحات کارگری در فرانسه به خشونت کشیده شد

تظاهرات اتحادیه های کارگری، دانش آموزان و دانشجویان فرانسوی علیه اصلاحات کارگری در پاریس، پایتخت فرانسه (21 فروردین 1395- عکس از رویترز)

در ششمین روز از برگزاری تظاهرات سراسری علیه اصلاحات کارگری در فرانسه، پلیس با معترضان در شهر پاریس، پایتخت این کشور و دیگر شهرها درگیر شده است.​

روز شنبه (21 فروردین) اتحادیه‌های کارگری و دانشجویان در پاریس علیه اصلاحاتی که دولت فرانسه برای کاهش قوانین حمایتی از کارگران پیشنهاد کرده است، تظاهرات کردند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان عصبانی از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

تظاهرات سراسری در فرانسه طی روزهای گذشته نیز با درگیری میان معترضان با پلیس همراه بوده است. دست‌کم 2 هزار نفر در تظاهرات روز سه‌شنبه (17 فروردین) در پاریس شرکت کردند و یکصد و 30 تن از این معترضان دستگیر شدند.

معترضان در پاریس پلاکاردهایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده است: «جوانان برده نیستند!» (21 فروردین 1395- عکس از رویترز)

روز شنبه پلیس فرانسه با معترضان در شهر رِن در غرب این کشور نیز درگیر شد.

پس از تجمع نزدیک به 4 هزار معترض در نزدیکی مرکز شهر رِن، مرکز ایالت بروتاین، پلیس ضد شورش برای مقابله با جوانانی که به نشانۀ اعتراض به سوی آن‌ها اشیائی پرتاب می‌کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گفتۀ پلیس، سه افسر در رویایی با معترضان در شهر رِن زخمی شده‌اند.

چندین روز است که فرانسوی‌ها در شهرهای مختلف علیه پیش‌نویس قانونی که موجب کاهش حمایت از کارگران می‌‌شود، تظاهرات می‌کنند.

روز شنبه حدود 12 هزار نفر نیز در شهر تولوز در جنوب غرب فرانسه تظاهرات کردند.   

اصلاحات کارگری را که با عنوان «قانون الخومری» شناخته می‌شود، میریام الخومری، وزیر کار فرانسه در تلاش برای مبارزه با نرخ بالای بیکاری پیشنهاد کرده است.

براساس این طرح جدید، پرداخت اضافه کاری‌های بالای 35 ساعت در هفته قطع شده و تنها 10 درصد از حقوق اضافه کاری به جای 25 درصد کنونی پرداخت می‌شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku