News   /   ايران

ظریف برای حضور در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان به باکو رفت

دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با المار ممد یاروف و مولود چاووش اوغلو همتایانی آذربایجانی و ترکیه ای خود در رامسر؛ 17 فروردین 1394 (عکس از ایسنا)

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برای حضور در اولین اجلاس سه جانبه مشترک وزرای امور خارجه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، رامسر را به مقصد باکو ترک کرد.

به گزارش ایسنا، ظریف قرار است فردا (پنج شنبه) در باکو با سرگئی لاوروف و المار ممد یاروف وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان دیدار کند.

ظریف همچنین در باکو دیداری جداگانه با لاوروف خواهد داشت.

انتظار می‌رود تمرکز نشست سه جانبه باکو بر موضوع درگیری‌ها در منطقه قره باغ باشد.

از اول آوریل (13 فروردین) و با آغاز درگیری‌ها میان شبه نظامیان وابسته به ارمنستان و ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ، ده‎ها نفر کشته شدند.

ظریف روز سه شنبه در تماس تلفنی با همتای ارمنستانی خود درباره درگیری‌ها در قره باغ گفتگو و بر لزوم پایان یافتن ناآرامی‌ها در این منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین روز سه شنبه میزبان مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و المار ممد یاروف در چارچوب چهارمین اجلاس مشترک وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در شهر رامسر بود.

به گفته ظریف در این نشست علاوه بر گفتگو درباره گسترش همکاری‌های سه جانبه و امضای دو سند همکاری، بر تضمین اتحاد كشورهای اسلامی به ویژه در اجلاس آینده سازمان همكاری اسلامی در استانبول، آتش بس و حل و فصل مسالمت آمیز منطبق بر حقوق بین الملل اختلافات از جمله در قره باغ كه امنیت منطقه را با نگرانی مواجه ساخته، تاكید شده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku