News   /   ايران

شمخانی آزادی پالمیرا را به دولت سوریه تبریک گفت

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، پیروزی ارتش و نیروهای مردمی سوریه در نبرد با گروه‌های تروریستی و باز پس‌گیری شهر تاریخی پالمیرا (یا تدمر) را تبریک گفته است.

دریابان شمخانی، در پیام تبریک خود به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: «عزم و اراده واقعی ملت، دولت و ارتش سوریه برای پاکسازی سرزمین‌های اشغال شده توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری مورد تحسین و افتخار است و این فداکاری‌ها و رشادت‌ها در تاریخ منطقه ثبت خواهد شد.»

وی تصریح کرد: «در این مسیر دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی کامل خود از سوریه و محور مقاومت ادامه خواهند داد.»

شمخانی با اشاره به فراگیر و جهانی بودن تهدیدهای داعش، سوریه را خط مقدم مبارزه با تروریسم دانست و تاکید کرد: «سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی می‌بایست به جای تطهیر وجهه برخی گروه‌های تروریستی و شرکت دادن آن‌ها در گفت‌وگوهای صلح،  تلاش خود را بر حمایت از دولت سوریه و مبارزه واقعی با تروریسم متمرکز کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «امید است با بیرون راندن تروریسم و بازگرداندن آرامش و ثبات به سوریه شاهد رشد و بالندگی این کشور در عرصه جهانی و ارائه الگویی موفق از ایستادگی در برابر توطئه‌ها و جنگ‌های نیابتی باشیم.»

منابع نظامی سوریه روز یکشنبه (8 فروردین) اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری شدید شبانه با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی پالمیرا را به طور کامل آزاد کنند.

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور ادامه خواهد داد.

تصویری از نیروهای سوریه در شهر پالمیرا؛ 8 فروردین (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) شهر باستانی پالمیرا را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

داعش از زمان تصرف شهر باستانی پالمیرا بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku